Whitetrash Vs. San tropé

Eftersom min jetlaggade hjärna tackade -tack, men nej tack, till att följa med på lägenhetsjakt dag ett så glömde jag givetvis att fota de första appartementsen vi tittade på. Men istället kan jag eller rättare sagt Metallica beskriva känslan av den första.


390dollar i veckan och då ingick lukten, knarkargrannarna, de stora gula fläckarna på heltäckningsmattan och troligtvis löss, men inte el och vatten. Eftersom jag inte ville att Sandra skulle avlida bara av tanken att bo där lämnade vi snabbare än mäklaren han säga ingen pool och gick istället på visning de lá mtv cribs. Sextonde våningen i the Acapulco skrapan där man om man fick för sig att ramla ner från balkongen mer eller mindre skulle kunna landa på en våg och surfa vidare då det låg ungefär trettiosex centimeter från stranden. 475 dollares natten men då fanns det tyvärr bara två utomhuspooler, två tennisbanor, en bubbelpool, ett gym och en utsikt som mina framtida boende har lika stor chans att leva upp till som Europa har att leva upp till sina egna miljökrav.



Stal lite Acapulcobilder från google.

Mina och Christians skuldkänslor över att vi redan tack vare att vi betalat guld för att få gå i skolan här och om möjligt inte ännu men inom en snar framtid kommer att vara mellan till måttligt luspanka, fick oss dock att bestämma oss på en prisklass någonstans mitt i mellan.

Att vi alla fyra är okej med att dela på en lägenhet med två sovrum gjorde dock att vi faktiskt kunde ställa lite krav och ändå bo billigt. Så vi började ställa krav.
Sandra som verkar vara lite av en Björn Borg på tennis krävde tennisbana, Jonatan som verkar vara lite av en Paris Hilton krävde två badrum, Christian som verkar vara lite mer än lite misantrop krävde att få flytta in snarast då hostel-livet där han blir tvungen att prata med folk alldeles för många gånger om dagen ”tär”. Sen krävde vi alla tillsammans minst en vattenruschbana.

Medan jag var ute och bokstavligt talat hängde i strandpromenadens pull up-stångar, bokade Jonatan och Christian in inte mindre än fem visningar inför lägenhetsjakt dag två. För att underlätta letandet som skulle börja vid åttatiden och pågå hela dagen värmde vi även upp med en eller ett par dunkar av det Australiensiska yberbilliga vinet jag hört så mycket om samt ett par timmar dans.


Vädret verkade känna sig precis som vårt dagen-efter goon humör.


Fortsättning följer..


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Åh ni skulle ju tagit lyx-varianten. Blev det nån vattenrushbana sen? ;)

2012-07-18 @ 10:20:12
URL: http://lovisarogo.blogg.se/
Postat av: Hanna Thelin

Haha Hälsa Jono (jonatan) från Olga :D

2012-07-18 @ 11:57:03
Postat av: EDL

Ser fram emot en introduktion till typerna du kommer leva med!

Känner du dem sen tidigare?

2012-07-19 @ 00:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0