2/4=FAIL! Försök tre blir Köbenhavn!

Torsdagen för fjorton dagar sedan var det bara en tenta och 24h mellan mig och lyckan. Jag hade nämligen planerat in en streak med inte mindre än fyra helger på rad utan Kalmar, Harrys och Rednex. Inget ont om Kalmars uteliv, eller föresten jo. Jag citerar en klasskamrat som skrev följande på klassens facebooksida. ”Ibland funderar jag på att gå ut i Kalmar, då lägger jag mig ner på golvet tills det går över.”

Först skulle jag hälsa på Ida i Jönköping, sen Joel i Malmö, Simon the dansk i Köpenhamn och till sist hänga med mina kusiner i Växjö. När Ida ringde upp torsdag kväll och lät som en femtioårig gubbe med rökhosta på grund av en förkylning blev första borta-helgen en FAIL.
När Joel även han, ringde upp och berättade att influensan tagit även honom var depressionen nära. Min kära Kalmarvän Christian tog nog illa upp när jag besvarade hans, -Vi får väl hänga och hitta på nått annat skoj då.., med ett gråtfyllt och mycket, MYCKET moget -uuuuuuuaaaah.. snyft..

Jag bestämde där och då att inte ens om en plötslig SARS-epidemi bryter ut och sprids över hela Danmark kommer det kunna hindra mig från att hälsa på Simon i helgen. Och nu kanske jag jinxar det, men det verkar inte finnas varken SARS eller en influensa mellan oss just nu. Imorgon klockan 13:00 går tåget.    

I helgen ska jag och och Simon the dansk(i spegeln), dricka Carlsberg I Carlsbergs hemland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0