Radiofail!

Jag lockade folk att lyssna på vårt radioprogram genom sloganen "..vi kommer falla platt, lyssna till det live." Vi lyckades verkligen falla platt men ljudet av snappades tyvärr inte upp i någon mikrofon då vi inte ens kom in i byggnaden där studion ligger.

I mycket god tid, fyra timmar innan sändning, plockade jag upp Rinaldo, en av mina två vapendragare i radiovärlden, för att vi ännu en gång skulle försöka ge oss på ett datorprogram som en av dagens elvaåringar hade överlistat innan han ens kommit igenom en halv av icas billigare version av red bull. 
Vi hade redan lagt en hel dag utan att lyckas med mer än att radera vår egen användarloggin och tillslut fått ihop hela två ljudfiler till ett Pastiche-jingel-intro.

Det blev dock inte något andra försök för samtidigt som vi insåg att vi inte blivit tilldelade något passerkort för att släppa in oss själva i byggnaden efter klockan sex, blev vi varse om att det i vilket fall inte hade lett till någon radiosändning.


I -21C plockade jag upp telefonen för att ringa efter någon som kunde släppa in oss men fick läsa det här istället. FAIL!
 
Såå.. Fjorton dagars väntan på nästa chans och ännu mer tid till att förbereda oss, vilket leder till ännu mer press på att vi faktiskt får ut något vettigt av det här. Krav som just nu känns skyskrapehöga. Men vi får se, det löser sig nog.

Kommentarer
Postat av: moster Ewa

Grattis på födelsedagen!!!

2013-02-05 @ 10:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0