Den svåra konsten att.. .. DISKA!

Hitills har min arm som inte alls är lika förtjust i mina brädsportshobbies, inte alls vart till så mycket besvär som jag trodde den skulle vara innan operationen. Visst är det lite klumpigt att sova med en gipsklump som är vinklad 90grader och visst är det meckigt att stoppa armen i en påse varje gång man ska duscha. Men förutom det har det verkligen varit förvånadsvärt lätt att leva med gips från tummen till armhållan.

Fram tills nu.. I lördags flyttade jag nämligen ifrån mitt stjärnbecklädda flickrum och in till stan. Att JAG flyttade är kanske att ta i. Jag skötte visserligen min del som arbetsledare exemplariskt och slog bara Linus och Jocke, som bar på mina grejer, ett par tre gånger med min slavpiska. Men jag måste ändå ge mina två flytt-trälar ett stort tack för en bra insatts.
Vi hade givetvis en liten get-together på lördagskvällen och kollade fotboll och drack öl. Sen åt vi mat. Hugo kom med naturgodis osv osv.. Det blev helt enkelt en hel del disk!

-Det tar jag i morgon när jag är själv.. Tänkte jag och hade inte en tanke på att det kunde bli lite problematiskt med en arm.

Söndag eftermiddag; spolar jag upp vatten, slänger i en skvätt diskmedel och tar upp diskborsten. Just Där! inser jag att..
Vafan, hur gör jag nu? Jag sticker ner borsten i ett glas och det studsar givetvis iväg i det skummande vattnet. Alla tallrikarna börjar fnissa lite åt mina värdelösa försök till att jaga rätt på glaset så jag ger mig på dem istället. Lyckas faktiskt att få bort en liten, liten makaron. Där fick du! Tänkte jag lyckligt för att en sekund senare tappa en mugg så att det skvätte upp vatten över hela den gipsade armen.

-FAAAN! skrek jag och skyndade iväg för att få det torrt igen medan alla besticken, kopparna, glasen och de värsta retstickorna av alla, Tallrikarna skrattade åt mig.


Mission impossible..


Det gick helt enkelt inte. Tur man har bra vänner som gör det mesta för lite gratis mat. Tack Linus! Du är välkommen när som helst!


Kommentarer
Postat av: Helena

Hahaha, jag kan verkligen se det framför mig. Stackarn... En polsk hushållerska kanske är att fundera på?

2009-06-09 @ 23:43:47
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Linda

eller en diskmaskin? hahaha.... stackare!

2009-06-10 @ 11:26:05
URL: http://www.sandmellantarna.blogspot.com/
Postat av: Nils

2009-06-10 @ 12:01:09
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: ÅSA

Av någon dum anledning ser jag dig göra detta naken. Hahah! Om det inte var något att skratta åt innan så blev det de nu:D

2009-06-10 @ 22:10:44
Postat av: Anonym

Hm.. Öh.. Okej.. =) hahaha!

2009-06-11 @ 19:01:39
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Martin

Klockrent inlägg kompis!!!

2009-06-12 @ 00:29:26
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0