Ölands Nöjesfält och PirateIsland

Efter att ha spenderat mer tid på barnens zoo än någon annan i historien slet vi med oss Hugo som tårögt tillslut föll för argumentet att han annars inte skulle få se på Björne på kvällen utan skulle om han vägrade att följa med nu skickas bums i säng när vi kom hem.

Vi gick i alla fall vidare till nöjesfältet som faktiskt var över förväntan. Hugo började med att slösa 900kr på att försöka få ner;
-Dom där JÄVLA BURKARNA!



(Okej då det kanske var 25kr, men han gick in för det som om det skulle ha vart 900kr..)

Sen åkte vi stod vi i kö i tjugo minuter för att åka spöktunneln. Inte riktigt lika bra gjort som Gasten på Liseberg, Men killen som hade satt upp screammasker från Butterix och tänt en strobblampa riktad mot dem måste jag ändå ge lite kredd. Man kan göra mycket med fickenät, svart färg, butterix spindlar och masker samt ett gammalt brandlarm. Och jag såg minst en liten parvel gråta så mycket att han säkert skulle drömma mardrömmar tills han fyllt tre.


Utanför spöktunneln..


Sen skulle jag, Malin och Mikaela åka virvelvinden. Men Malin fega ur i sista sekund och bara det är kredd till en så pass liten nöjespark. Fast som Jocke resonerade när han såg bilderna.

-Man är mer rädd för dom här lilla skrangliga åkatraktionerna än dom riktigt stora på Liseberg.

Här skulle det ju utan problem kunna finnas någon gammal alkisvaktmästare som bytte något lager i svingarmen i vintras och glömde skruva åt ordentligt. Att mörklägga lite barnadöd på Öland måste ju vara mycket lättare än i Göteborg. Min fantasi spann vidare på det ämnet under hela kön fram och jag måste faktiskt säga att jag svettades lite när den var uppe i maxfart och pirret i magen gjorde vart enda litet gnissel till alkisvaktmästarens misstag.



Vädret var ju inte det bästa men det var i alla fall uppehåll och min vänstra arm som ännu inte doppats en enda gång denna svenska sommar var riktigt exalterad över att äntligen få sig ett dopp nu när jag äntligen fått ett gips i plats. Och när vi fick syn på  det här;


Psykadelic eyes comeback..!

Ett snabbt dopp och några vattenrutchkanor senare var vi alla helt slut och lade oss i SOLEN som faktiskt visade sitt anlete för oss i en 40 minuter eller så. Var nästan ett riktigt Ted Gärestads-moment när vi låg där i gräset och sov i solen på sommaröland. Sen började det regna och vi fick springa till bilen. Men dom där fyrtio minuterna i solen kan man leva på länge.. Underbart!

!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0