Återseende i Bondi..

Tre veckor i Glenn gick på ett kick, och än snabbare gick fyra dagar i Sydney. Vi anlände lördag eftermiddag lagom till att vädret slog om från sol och värme till regn och blåst. Han se Bondi Beach i sin fulla prakt så som den visas på TV i ungefär 23sekunder innan molnen kom och spolade bort alla solbadare medan vi körde backen ner till strand-esplanaden.
 
Av någon anledning lyckades jag med bedriften att inte ta en enda bild i Sydney denna gången.. Men här är Mitch iaf!


Vi valde att åka till Bondi eftersom Mitch, en Aussie som var ihop med en tjejkompis till mig och har bott i Göteborg, bjöd in oss. (Jag bjöd in oss till honom och han hade inget val menar jag givetvis..)

Han har precis flyttat tillbaka och håller som bäst på med att arbeta ihop pengar efter att ha varit borta från landet i nästan tre år så det var egentligen meningen att det skulle bli en tidig kväll då han hade jobb på ett kafé klockan 06.00. Några öl blev det ändå och sen lämnade vi Silje och Zlatan i Glenn så att det skulle få lite mer utrymme och jag faktiskt skulle få sova i en riktig säng.

Saken var bara den att jag och Mitch inte har setts på över ett år och väl hemma hade han två gitarrer som verkligen behövde bli spelade. Efter att ha tjatat igenom våra liv sedan sist, skrattat en hel del och spelat gitarr så att det var ett under att inte grannarna sparkade in dörren för att komma in och klippa av både alla våra strängar och våra stämband, var det exakt en timma och 42 minuter tills hans arbetspass började. Så kan det gå och trevligt var det..

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0