-Spiderpig, Where are u from och bröstmjölk!

Imorgon ska vi äntligen lämna den här tidlösa staden för att försöka ta oss till Vietnam. En Engelsman jag tjötade med häromdagen utryckte det såhär;

-This town is a fucking TIME WARP!! If you dont fucking watchout you´ll just wake up one day and be 45, still in Vang Vieng. And you wount remember a thing that happend in the last 25 years. It´s scary man!

Så när han drog idag är jag och Martin officielt dom mest erfarna tubingveteranerna i hela stan. Tiden folk stannar här är i medel är 4-5dagar och vi har nu vart här i fjorton. Vi har sett tre omgångar med nya nyfikna tubare komma och gå. Damn u Time Warp!

Fast vi har träffat sjukt mycket roliga, extrema och speciella människor som vi både gillar och inte gillar.

Spiderpig-tjejen! Gillar!

Denna tjejen är väldigt rolig, ganska extrem och lider troligtvis av någon sorts schizofreni. Hon har tubat varje gång jag har gjort det, och troligtvis även dom dagarna jag inte har gjort det. Jag har aldrig pratat med henne eller sett någon annan göra det. Hon slutar nämligen aldrig dansa och sjunger konstant på Homer Simpsons låt Spiderpig. Medan hon gör detta har hon alltid, ALLTID, en flaska whiskey eller LaoLao och ett shotglas i händerna som hon dansar runt med och tvingar folk att dricka. Hon är känd i Vang Vieng men ingen vet vart hon är ifrån eller vem hon reser med. Troligtvis har hon fastnat i Time warpen och kommer vakna upp om 25 år fortfarandes sjungande på spiderpig, spider pig, does whatever a spider pig does...

En annan mentalt rubbad kille som sitter fast i Timewarpen är "Where are u from?-killen". Även han sitter bara inne med en mening som han konstant upprepar och tycker är otroligt rolig. Gissa vilken mening? Han måste ha frågat mig runt 39ggr vart jag är ifrån och sen gissar han på olika afrikanska eller asiatiska länder medan han fnissar okontrolerat. Det var kul dom första fem gångerna.. Sen var det lite "Tom Green kul" mellan gång 24 till 29, men efter det är han bara jobbig.

Martin och "where are u from-killen" Gillade i början men efter nr 29.. inte!

Den person jag har skrattat mest åt var en kille som hette Matt och kallades för Stars eller Sweden. Han kunde mer svenska svordommar än jag, men talade för övrigt knappt mer än 4-5 vanliga ord. Första ången jag träffade honom stod vi och pratade i baren i typ 5 minuter innan jag förstod att han egentligen inte kunde Svenska. Det som avslöjade honom var att han på frågan vart i Sverige är du från? Svarade

-Vårtgården.. Han sa det på perfekt svenska och såg helt allvarlig ut.

Jag började inse att han inte pratade svenska och att hans;
 -Ja
-Nej
-Hej
-Tjenare
-Hur e läget?
Bara var väl intränade uttryck som han hade sjukt roligt med när han lurade Svenskar att han var Svensk.

När han insåg att jag fattade att han hade lurat mig började han gapskratta och sa;

-Jag gillar bröstmjölk! Sen skrattade han ännu mer.

Förutom dessa fraser kunde han runt 20 svenska svordommar och andra äckliga ord om inte behöver skrivas här.
Jag fick tyvärr aldrig någon bild på honom och har inte sett han på ett par dagar så jag tror han har dragit. Senast jag såg honom var han pissfull, hade spytt ner hela sin T-shirt, var överlycklig och stod och försökte ragga upp två tjejer som i början måste ha tyckt att han var den äckligaste kille dom någonsin sett, men som senare hånglade med honom båda två. Han var helt enkelt en sjukt rolig kille som kaaaan ha gillat sprit lite för mycket.



Kommentarer
Postat av: Moster Ewa

Hej!

Va bra om du kommer till lite mer civiliserade trakter. Lycka till i Vietnam.

2008-12-12 @ 08:15:33
Postat av: maya

hahaha =)

2008-12-12 @ 22:54:17
URL: http://mayahataichanok.blogg.se/
Postat av: Nils

Jag vet inte riktigt om man kan kalla vietnam civilicerat, men vi får väl se! hehe

2008-12-13 @ 05:09:17
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Bella

Forst och framst, hahaha!

Men for det andra sa har jag en bild pa sweden! En kille man inte glommer i forsta taget=P

2008-12-14 @ 05:21:55
URL: http://bellatoday.blogspot.com
Postat av: Martin

Kissar på mig!!!

2008-12-14 @ 15:56:17
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Jocke

Matt är en legend! precis som ni boys!

2008-12-22 @ 17:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0