Hur i helvette kan dom gilla den!

En sak som foljer en igenom de asiatiska landerna jag reser igenom ar bussmusiken. Oftast nar man ska aka nagon langre stracka sa blir man upplockad av en minibuss som tar en till den stora busstationen och redan da borjar misshandeln av mina orongangar.

Forst ut brukar vi ha en vietnamesiskt sangerska och jag fattar inte hur, men det kanns nastan som om alla Asiatiska artister ar helt tondova. Det later ganska bra i borjan och varje gang tanker jag, dum som jag e... Aah antligen en som kan sjunga lite.. FEEEEL! Sen kommer namligen refrangen da stannar hon pa en mycket hog ton som skar i orat sopm en sabel. I just detta ogonblicket hojer chaufforen ljudet och som inte det var nog sa borjar han sjunga med!

Bara da, bara da, nar man har hort en vietnamesisk-minibusschauffor sjunga "lan nam chi pa ka" kan man verkligen uppskatta orginalet.. Innan trodde jag inte att den kunde bli varre men... DET KUNDE DEN!

Antligen framme vid den stora busstationen och efter att ha traklat ut alla vaskor och traklat in dem igen sa far man sitta ner igen.

Plockar upp min bok och medan jag vantar pa att alla ska komma in, hitta sin platser, hitta sina barn och hitta sina platser igen, sa brukar jag borja komma in i boken precis lagom tills..

Hur fan kan man lyssna pa Fur Elise techno!

Jag brukar inte kunna bli stord av nagot nar jag val har kommit in i en bok men nar jag inte ens kan lasa med oronproppar och ett litet filt-talt. Da ar det illa!

Efter 45 minuter med Fjortiz-Ramhage-trance sa tar antligen skivan slut. Han som har hand om att byta skiva tar upp en dvd.. Det ar Braveheart!.. Fan va gott.. En bra film som tar bort minst 3 timmar plaga!.. Han haller verkligen upp den nar han kollar in baksidan.. Han tvekar lite.. Nej.. Tveka inte.. Var bara sa snall och stoppa i skivan.. SNALLA!.. GOR DET!

Han lagger ner filmen igen och stoppar i den som lag under.. Det ar VENGABOYS! Alla Vengaboys musikvideos. Kanske ni tanker; Hur manga kan det vara?..

NIO! Vem i helxxxxxe tillat Vengaboys att gora SJU musikvideos och 2 tecknade..


Vengaboys.. yuak!


Kanner mig smutsig nar "we like to party" kommer igang och nar "Kiss (when the sun goes down)" ar slut har jag inte mycket krafter kvar...

-Mowgli.. Jag andas djupt.. Satter dom pa en enda Vengaboyslat till dor jag..

Da stanger han faktiskt av dvdn och satter pa Michael Jackson!
Wiee! Vi klarade oss! Michael e kung!

Da stanger han av ljudet och later oss bara se kungen, medan han i hogtalarna satter pa Fur Eliseskivan igen..

-Farval... suck..

Kommentarer
Postat av: Helena

Hahaha, så sjukt kul! Fur Elise i technotappning? Hur kommer man på nåt sånt?! Jag förstår verkligen din ångest. Det är då man måste ha en bra hämnd i beredskap att spela upp i mobilhögtalarna, alternativt lite diskret koppla in på högtalarsystemet. Trollkarlen Lurifix, vad sägs om den? Eller Basshunters version av Jingle Bells?

2008-12-28 @ 17:45:58
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Lulle

Och vem i Hel-vete tillät '(B)asshunter' att våldföra sig på den låten?

2008-12-29 @ 00:16:30
Postat av: marcus

haha ramahge trance, våran lägenhet är snart klar nu, när ska ja sätta datumet på inlfyttningsfesten som du kommer hem till??

2008-12-30 @ 14:06:49
Postat av: ramhage

hehe nu sitter jag i tandådalen o e skit förkyld.. träffade en svin trevlig bartender här..hehe.. jag hejade på frida också, andra gången hejade ja på rätt frida den första hette inte ens frida..

2008-12-31 @ 14:02:31
Postat av: Marcus

det var ramahges vildaste reseberättelse :D

2008-12-31 @ 16:12:25
Postat av: Nils

Haha gött Linus.. Marcuse sa att att 90% av Sveriges befolkning är i sälen just nu=) Låter inte tråkigt.. Hälsa Jocke och krya på dig! hehe

2009-01-01 @ 08:48:29
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Ramhage

Efter mötet med den trevliga bartendern va de ganska vilt!!

2009-01-01 @ 16:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0