Mycket action pa lite tid!

Har antligen tid att sitta ner och blogga lite. Da har dom naturligtvis bara ett internetcafe med aao lasta sa ni far annu an gang kampa med att forsta vad det ar jag skriver.

Senaste veckan har varit sjukt hektisk och jag har typ forflyttat mig kanske 100mil i olika bussar och batar. Det har sammanlagt tagit runt 3 dygn skulle jag tro. En av bussarna anlande faktiskt 2 timmar tidigare an utsagt men i medel sa tar bussarna 2 till den varsta 9 timmar langre an vad som star i tabellen.

Fort och framst vill jag slanga in ett gott ord for Hanoi. Alla som jag talade med om Hanoi i Thailand och i Laos maste ha bott i ett kvarter langt ifran det vi bodde i for dom tyckte att manniskorna var fulla av hat och att det enda folk gjorde var att luras.

INTE SANT!


Hanoi. Stressigt men trevligt.



Jag gillade Hanoi skarpt och jag ar anda inget stort fan av storre stader. Manniskorna var trevliga och hjalpsamma, tyckte om turister och var allmant mycket battre an pa manga andra stallen som jag har vart pa.

Det jag brukar ha mest problem med i storre stader ar nar folk drar i mig. Jag vet att dom har en annan kultur an oss i Sverige, men nar man inte ens kan ga ner och kopa en flaska vatten i Bangkok utan att 18 horor, 5 tuk-tuk forare och 7 kvinnor som vill salja halsband, klanger sig fast och fysiskt forsoker tvinga in en i deras buissnes ar det forjavligt. Jag blir forbannad!

Men i Hanoi handa aldrig nagot sadannt och folk forstod nar man sa nej. Visst spelade de lite forbannade nar man holl pa med prutningsspelet men det ar ju helt forstaligt.



Dom har tva killarna sulade om mina ladertofflor och puttsade tillbaka dem till orginalskick. Forsta priset var 280000dong/160kr. Efter att ha gett dem onda ogat, dem gett mig desamma, skrattat lite, gatt fram och tillbaka lite sa var vi nere i 60 000dong/30kr vilket troligtvis ocksa var ett rovarpris eftersom dom sag sa glada ut nar jag gick. Men det var vart det.

Efter Hanoi drog vi med buss till Cat ba som ligger utanfor Halong Bay. Det ar stallet som vi nar vi vaknade insag att vi hade den finaste utsikten istan.




Cat ba var fint men det fanns inte jatte mycket att gora eftersom det var lite for kallt att ligga pa stranden. Vi kajakade runt ibland en massa vackra oar, Mowgli at olika saker ur akvarium. Men sa mycket mer var det inte sa vi drog soder ut emot varmen ganska fort.

Tre timmar bat som till 90% bestod av leka kurragomma med en aldrig trottnande liten tjej som var overlycklig over sin nya kompis dom andra 10% lekte jag med barnen som var lite blygare eller mindre.




Efter baten var det sleepingbuss till Da Nang dar vi trodde att vi skulle mota Martin.

Bussen var riktigt bekvam och sangarna var faktiskt nastan sa langa sa att jag kunde stracka pa mig. Men ACn fungerade inte. Jag tog av mig trojan och forsokte fa sa mycket flackt pa mig som mojligt. Svettades anda som en gris.

Mowgli som inte skams for mycket slet genast av sig alla klader och Leia och Lindsay fick overtala hon att vara sa vanlig att behalla kalsongerna pa. Nar jag tog denna bilden lovade jag att den absolut inte skulle hamna pa bloggen. Men jag holl fingrarna i kors sa det gills ju givetvis inte. Observera hockeyfrillan, mycket viktig, jag skrattade sa jag grat.

 

Playgirl nasta!

Vi trodde att vi skulle mota upp Martin i Da Nang men det visade sig att han redan var i Hoi an en timma bort sa vi drog dit direkt och det var ett hjartligt aterforenande.

Han hade givetvis redan fatt tre jobberbjudanden efter att ha bestamt sig for att frilansa som inkastare. Men hela Hoi An ar en enda stor skraddarbutik sa efter att jag sytt upp en blazer for 250kr sa drog vi vidare.


Var liksom tvungen att sy upp nagot nar jag anda var i Hoi An. 250kr och vips sa ager jag en blazer.


For forsta gangen pa resan var jag faktiskt riktigt deppig igar. Lindsay, Mowgli och Leia stannade namligen kvar i Hoi An medan jag, Martin och Sarah (en ny kompis ifran bussen dit) drog till Na Trang. Mowgli var sjuk och ville inte spendera 14 timmar pa en buss vilket ar mycket forstaligt. Vi har ju hangt i nastan tre veckor nu sa det var riktigt ledsamt att ta farval. Forhoppningsvis kommer dom hit imorgon och firar jul med oss dock, men sen ar det slut pa var lilla klubb AFFC.

Vi kom till Na trang klockan 5.30 pa morgonen och ni ser ju pa bilderna hur vi spenderade tiden tills hotellen oppnade!
Antligen en paradistrand!


Kommentarer
Postat av: Ann

Cool Kavaj, ska du ha den på julafton? kram Ann

2008-12-23 @ 09:08:16
Postat av: Hugo

Fan va härligt! God Jul på er, ut och festa riktigt hårt nu, du får 100kr i julklapp av mig att köpa sprit för, allt måste användas:)

2008-12-23 @ 12:33:20
Postat av: ensamma mamman

Kom genast hem. Du får inte vara ute längre. Du och Kurtan kan tävla om kavajmönster. Julkramar från mor.

2008-12-23 @ 22:31:21
Postat av: Bagarn

Värkar som att du har det underbart på din resa!

sjukt snygg kavaj!

brorsan kom hem från thailand förra veckan och hadde sytt upp en hel kostym i ljus rosa!? tycker att ditt val va bättre!

hoppas att ni får en underbar jul!



//Bagarn ;)

2008-12-23 @ 22:59:13
Postat av: Nils

Kommer typ inte kunna ha kavajen på hela resan. Det är för varmt för att ha tshirt=)

För hundra kronor får jag iaf en 12öl eller nått så tack så mycket hugge.. hehe

Kommer nog aldrig komma hem mor.. Du får komma och hälsa på mig istället=)

Jag har ju alltid min orangea silkeskostym om han vill battla i sin rosa heheh!



GOD JUL PÅ ER ALLA!

2008-12-24 @ 09:58:09
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0