Nils lilla actionparadis!

Nils gillar;
*Bada
*Hoppa ifrån höga höjder
*Öl
*Mustiga gungor som får det att pirra i magen
*Chicken-cheeze-baguetter
*Roliga människor

I Vang Vieng
*En Flod
*13 hopptorn
*Öl
*Mustiga gungor på 8-15m
* En slipp’n’slide på 50m som slutar med ett dropp på 6m
*Dom bästa nybakta, ny stekta, välfyllda chicken-cheeze-baguetterna i hela Laos!
*2 lerbrottningshål
*Glada ungdomar från alla världens hörn

Kort och gott det blir inte mycket bättre!

En dag här i Vang Vieng ser ut såhär; man går upp vid 10 tiden och käkar frulle. Sen går man och hyr ett stort uppblåst traktordäck. En så kallad Tube. Efter det får man åka tuk-tuk en 15 minuter upp för floden innan man når själva tubing området. Sen springer man barfota över svinvassa stenar eftersom man (jag och Martin) är så uppspelta över vad som komma ska inte känner någon smärta alls, den kommer dock dagen efter istället.

Släng i din tube i floden och hoppa på. Glid ner för en underbar flod med fullt av glada människor runt omkring och bara njut. Helt plötsligt kommer ett rep flygandes och en kille drar in dig till den första baren. Dom flesta börjar med att äta frukost här; en BeerLao och 2 shottar LaoLao (hembränt), men jag gillar att gunga för mycket så jag har inte tid. För det är inte för att åka långsamt ner för floden som lockar här inte. Raka vägen upp i ett träd där en kille står och väntar med en enorm liangunga!



Forsta gungan, en av dom mindre. Underbart!


Svinga ut – Njut – Hoppa så långt du kan – Flyg genom luften – Känn vinden i håret  - Gör tre volter – Landa på ansiktet - kom upp ur vattnet när alla skriker aaaaaaaaaaaaaaaoooouuutch – Gör om det igen!

När du tröttnat på den första gungan är det bara att åka vidare nerför floden. Ställe nr 2 har en lång linbana istället för gunga. Saken är bara den att mitt på linbanan har dom satt ett block som stoppar en ifrån att åka för långt. Man kan åka och bara släppa på halva vägen, men håller man i fram till blocket så gör man minst en ofrivillig volt. Det är på denna gungan jag gjorde min mustigaste faceplant hittills. Kände som om hela ansiktet brann i typ 30 minuter efter det.

Det sjuka är att folk dricker enorma mängder alkohol samtidigt som dom gör alla dessa vattengungor, så man ser folk tappa greppet och skada sig riktigt seröst hela tiden. Någon sa att fyra människor hade dött här dom senaste sju månaderna och någon annan sa att det var tvärtom sju på fyra månader.

Dar e JAG!

Den tredje baren på floden har en enorm linbana och ännu bättre två lergropar. Det är en dröm i varje mans liv att befinna sig i en riktigt lerig lergropp med 5 andra människor av mottsatt kön. Ni kanske inte har gjort det än, men jag har en mindre punkt i ”att göra innan jag dör”-listan.


Sista baren är den största och har även den största gungan och en slip´n´slide. Det värsta är att folk vid det här laget är snorfulla. Jag brukar inte ens börja dricka fören den sista baren (nästan iaf). Jag har ju inte tid med alla roliga gungor. På denna baren har dom även en stor eld som alla torkar sig på och pumpande musik!





Alla är blåslagna av magplask, trötta, uppskrapade men helt underbart glada och stämningen är perfekt. Idag har jag även laddat kameran så jag får med mer än den första gungan innan batterier dör.

Kommentarer
Postat av: Ann Jansson din kusin

Hej! Precis när ni hade åkt så var det en dokumentär på TV om "fyllan" och dödsfallen i Laos. Då tänkte vi som vuxna kloka människor att hoppas inte Nils åker dit. Men tydligen lever du fortfarande och har kul. Kram Ann

2008-12-04 @ 08:59:03
Postat av: Nils

Hej kara kusin! Jag har hort om det programmet=) det ar precis dar vi e som det utspelar sig! Men jag lovar, jag gungar inte i nagra gungor, lr hoppar fran hoga hojder, och defenitivt ingen alkohol. Du kanner ju mig! inte min grej =)

2008-12-04 @ 10:49:45
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Martin

Jag vill se den har dokumentaren!!!

2008-12-06 @ 13:25:28
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0