Vi sitter fast!

Vi har fastnat på riktigt. Jag har försökt lämna Vang Vieng i en vecka nu. Jag kommer inte här ifrån. Det är helt enkelt för bra här! Antigen är vi och tubar när vi borde kolla bussar eller så träffar man ett par nya otroligt roliga människor man bara inte kan lämna.

Martin har jag inte sett på typ 3 dagar nu. Vi samtalar genom att lämna små lappar på hotelrummet. Han har nämligen fått jobb i en av barerna vid floden. Det finns troligvis inget jobb som passar honom bättre.


Martin simmar med Whiskeyshots..

Det går helt enkelt ut på att visa att det är just på den här baren man har roligast. KOM HIT! Det finns ingen som det syns tydligare på att det är roligt än Martin. Han är för det första i extas, för det andra en social robot, och för det tredje helt utan skam i kroppen. I praktiken står han och ropar på folk, simmar med gratis whiskeyshots till folk på floden, eller bara allmänt höjer stämningen hos alla!

Laoskillen som gav Martin jobbet har aldrig gjort en bättre investering i hela sitt liv. Han är helt klart medveten om det eftersom han erbjöt Martin sin 22åriga dotter i lön. Martin har inte riiiiiktigt bestämt sig än, men det lutar åt ett I do!

Medan Martin har vart iväg och jobbat har jag och Orm-Johan träffat dom två roligaste tjejerna jag någonsin möt. Lindsey och Leia från Kanada. Dom är mellan 27-32 år gamla, har frågat men jag tror dom ljuger, och dom svär mer än 8 lastbilschaufförer tillsammans.
Ibland brukar folk säga att jag har världens sämsta humor, men dom här klår mig med hästlängder. Ett kort exempel är att sen en gång när vi var väldigt övertrötta och bakis kallar vi varandra; Nilsobot, Lindsathron, Moglinator (dom tycker Orm-Johan ser ut som Mowgli) och LethreePO. Vi är transformers som samtidigt som vi sjunger friendstemat, förvandlar oss till en cykel, en hiss, en mopp och en persika.

Jag vet att det låter helt sjukt men det är typ sådanna saker om Leia och Lindsey pratar om hela tiden. Jag och Orm-Johan har för flera dagar sedan slutat bli förvånade över dom sjuka saker som kommer ur dessa två mycket störda människors munnar.


Enda någorlunda serösa bilden på Landsathron jag kunde hitta.. Det är förövrigt hon som rev av armarna på min T-shirt och slängde dem på en eld.. tack..


Mowglinator, Nilsobot och LethreePo... Även denna bilden är unik eftersom Leia inte gör en grimas.. Eller a, nästan inte i alla fall!

Just nu verkar det som om det blir jag, Mowglinator, Lindsathron och LethreePo som drar till Vietnam, medan Martin stannar här och jobbar tills hans visa går ut. Sen kommer han och möter upp innan vi drar till filipinerna eller indonesien. Men planerna ändras ganska ofta så vi får se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: pappa

Ni verkar ju ha väldigt kul, härligt!Men säg åt Mowglinator att inta glömma oss här hemma....Mvh Johans pappa

2008-12-10 @ 21:26:36
Postat av: Nils

Vi har det sjukt roligt hehe.. Mowglinator har inte tid att blogga eftersom han har fullt upp med att elda upp t-shirts som han har lånat av mig.. han fick dock med sig resterna hem, så han påstår att då är det okej.. hahaha

2008-12-11 @ 05:10:06
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: M

Vad kul med Vietnam! :) Dit ska jag i februari, så jag ser gärna bilder därifrån och hör efter vad ni tycker om landet. :)

2008-12-11 @ 08:19:48
Postat av: mackiepackie

Damn you nilse! Fan jag vill också ha kul, detta hade nog iof bara passat mig om det hade funnits ett Hilton brevid som ja kunde sova i typ haha.. Fresten jag har fått kontrakt med det segerrikaste Camaroteamet i sveriges historia :D fast det är iof inte signat ännu återstår nåra grejjer att fixa.

peace

2008-12-11 @ 12:22:57
Postat av: Nils

Det ska bli jattekul med vietnam, har hort sa manga olika asikter om det landet.. jattebra till vardelost! Grattis Mackiepackie! fan va kul, du kommer vinna hela skiten! far jag aka med nagon gang?

2008-12-11 @ 14:31:41
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Nils

Det ska bli jattekul med vietnam, har hort sa manga olika asikter om det landet.. jattebra till vardelost! Grattis Mackiepackie! fan va kul, du kommer vinna hela skiten! far jag aka med nagon gang?

2008-12-11 @ 14:38:06
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Father till Mr Martin.

Kan man få se en bild på den där 22-åringen innan han bestämmer sig? - Jag har ju ett visst ansvar.

2008-12-11 @ 17:25:31
Postat av: Lisa

Hej Nils :D Fan vad ressugen jag blir när jag ser dina bilder, goddamn! Vill också åka bort.

Och ja, träning är ju livet! haha

2008-12-12 @ 00:43:16
URL: http://morphene.blogg.se/
Postat av: Nils

Hahahaha.. ooja pappaMartin, du och Kian, hennes far, får ta och ses för att diskutera giftermålet.. Pappor har alltid sista ordet..=)



Det blir tyvärr inte jätte mycket träning här tyvärr, 3 gånger på 2 månader för att vara exakt.. Men men e man på semester så e man!

2008-12-12 @ 06:34:27
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0