Planen!

Planen är att det inte finns någon plan. Jag och Martin (cmj.blogg.se) träffades första gången på ett oljefartyg när jag praktiserade och han arbetade som matros. Arbetade är väl kanske att ta i om man nu ser hur mycket tid han lägger på sin blogg när han är ute till sjöss, men vi satt i alla fall av tiden tillsammans.
Vi insåg inom de första 4 timmarna att vi passade ihop och vi började inom ett par dagar slipa på planer att resa tillsammans. Detta var 2004 tror jag närmare bestämt.

Efter tiden på havet så sågs vi någon gång om året och varje gång hände det något värt att komma ihåg och berätta för barnbarnen(, eller inte berätta för någon alls). För att nämna några saker så har vi drukigt vodka i en jasplanspilots jacuzzi med en tjej som vi hittade på gatan utanför, ätit pasta med 8 illegala flyktingar från östafrika i en lägenhet 2 mil utanför agia napa, försökt planka in bakvägen på en känd klubb i göteborg via en stupränna(,det gick jättebra tills martin ramlade ner och bröt inte EN utan BÅDA handlederna), cyklat 70km i uppförsbacke åt båda hållen, för att kolla på världens tråkigaste staty av legenden William Wallece.
Kombinationen av en smått rastlös kille från Kungälv och en MYCKET rastlös kille från Linköping öppna för äventyr slår uppenbarligen aldrig fel och nu är det dax för oss att resa på riktigt.

Bye bye charter!

Vi började skissa lite på en långresa redan under våran tid på båten, men det var under vår resa till cypern 2007 som vi bestämde oss för att börja spara pengar på allvar. Vi bestämde oss för att börja planera resan ca ett halvår innan och det bröt vi direkt.
Det är nämligen så att om riktlinjer och planer inte riktigt blir som de ska för vanliga dödliga, så blir de garanterat aldrig som de ska för oss. Så vi gav upp det här med att planera och köpte bara en enkelbiljett till bangkok. Vi hoppas vi kan stanna borta i ca 6 månader och vi vill gärna hålla oss där det är varmt. Sen är det inte så mycket mer.
Jag kan helt ärligt säga att jag inte ens har börjat packa än och vi åker om 48 timmar.

Kommentarer
Postat av: Martin

Jag är ifrån Linköping. Det här inlägget är så jävla klockrent Nils!!!!

2008-10-19 @ 12:13:56
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Joakim

Nice bloggen har blivit..

Men fan ett inlægg i veckan duger icke!

icke sant?

Har fått ett bartender jobb nu, latter.no

Ha en sjukt fet resa!

2008-10-19 @ 22:19:56
Postat av: Martin

Where there is internet there will be blogging...

2008-10-19 @ 22:41:26
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Nils

Tack! Min far har svurit över den ett par timmar men det var det ju värt hehe=) kommer skriva så ofta jag kan när jag är borta men det har ju inte direkt hänt jätte mycket här hemma att skriva om ;P

Grattis till jobbet!

2008-10-19 @ 23:43:27
Postat av: Mathias Benavente

Jocke den klubben verkar vara riktigt fet.. du får lösa in mig där snart..

2008-10-20 @ 23:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0