Resan kungälv-bangkok ...

Resan kungไlv-bangkok gick bra, i ungefไr 45 minuter.

Sen fick tๅget fel pๅ lyftbalkarna och var tvunget att stanna mitt i skogen f๖r att resetta hela tๅget. Efter ca 15 minuter kom vi ivไg igen och vi var nu 20 minuter f๖rsenade.
Tๅget b๖rjade precis fๅ upp farten igen nไr dom ropade ut i h๖gtalarna att felet hade uppstๅtt igen, jag b๖rjade nu bli smๅtt nerv๖s. Skickade ivไg ett sms till Martin, som redan var pๅ arlanda, och sa att jag stod helt still mitt ute i
ingenstans och att tๅget var paj.

Fick ungefไr tolv sms tillbaka inom 10 minuter;


"Ring sj och frๅga hur lไnge sๅdanna hไr problem brukar vara!"


"Ring taxi och fๅ honom att bryta mot alla lagar f๖r att fๅ hit dig!"


"Jไvla sj!"


"Till varje pris Nils, TILL VARJE PRIS!!!!"


Tillslut b๖rjade i alla fall tๅget ๅka igen, men nu hade ett annat lๅngsammare tๅg hamnat framf๖r oss sๅ nu fick vi ๅka pๅ halvfart  hela den resterande vไgen till hufvudstaden.

Nไr vi vไl kom fram var vi 55 minuter f๖rsenade och jag tackade tyst min far f๖r att jag hade bokat sๅ att jag hade 2h buffert.

Tillslut kom jag till arlanda och m๖tte martin och vi kunde i godanro hoppa pๅ flyget till Wien.




I wien var det meningen att vi bara skulle byta flyg och lyfta igen inom en halvtimma men nไr vi skulle checka in sๅ kom flygvไrden med ett ett f๖rslag:

-The plane is overbooked, Would  it be okay if you stayed here and flew tomorrow from frankfurt instead?"
-No! >>svarade jag snabbt>>
-what do we get? >>frๅgade Martin>>
-300 euros each and a luxuary hotel.
-Yes! >>svarade jag ไnnu snabbare.>>



 



Sagt och gjort. Vi och tre till som hade tagit erbjudandet fick mat och en taxi till hotellet.
En av dom andra var en 53ๅrig man med mycket respektabla biceps.
Biceps-Thomas var en f๖re detta ekonom som hade sagt upp sig frๅn jobbet f๖r nๅgot ๅr sedan bara f๖r att resa.
Nu skulle han till Thailand, Laos och Vietnam bara f๖r att ta det lungt, trไffa vไnner och njuta av livet.
Respekt, tไnkte jag och martin samtidigt.
Vi hไngde med Biceps-Thomas hela kvไllen och lไt honom ta hand om att fixa oss nya biljetter och se till att bagaget
fortfarande var med.


Kommentarer
Postat av: Caroline Pulsen

haha Nisse en bra början på resan :)

jag lär följa din blogg slaviskt.hhaha

kram

2008-10-25 @ 02:04:29
Postat av: Nils

Hej Caroline! Jag vet alltid är det nått!haha

Jaghadegjortde Gör Det! :)

2008-10-26 @ 09:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0