Flickrum ännu värre än pojkrum.

När jag bodde hemma bodde jag i källaren. Då hade jag 24 kvadrat tror jag. Blev lite som en minilägenhet, med soffgruppsdel, skrivbordsdel, sovhörna och egen utgång. Men.. eftersom jag då jag kom hem från Asien inte hade bott hemma på över ett år, hade naturligtvis min före detta kära syster(obs skämt. Hon är snäll!) stulit mitt gossrum. Jag fick istället flytta in i hennes gamla rum på 4,5kvadrat.

Alla som tycker..
-Fy fan för att flytta hem till gamla pojkrummet när man väl lämnat..
..kan ju fundera på hur det känns att flytta in i ett litet flickrum istället.

Inte helt okej. Jag har en stor gul måne på väggen som lampa. Känns INTE som en bra sak att impa på brudar med. Eller som hyllorna ovanför min säng som har självlysande stjärnor på undersidan. Känns liiiite som att jag är den enda trädklättraren på norra halvklotet som somnar in under en IKEA-neon-stjärnhimmel. Men vad vet jag.

Pappa hade även vart schysst nog att bära upp de fem flyttlådorna som mitt liv ryms i, och ställt dem på tre av de fyra kvadratmetrarna jag nu var i besittning av. På pyramiden byggdes det på med kläder som hittades djupt ner i någon tvättkorg.

Jag vägrade helt enkelt att packa upp. Det här håller inte tänkte jag och kollade blocket.se efter lägenheter var fjärde minut. Medan pyramiden som växte mer och mer för varje dag jag vägrade flytta in mina grejer i garderoberna, ringde jag på 25 lägenheter och var och kollade på fem. Fick inte en enda.

Så i förrgår, när depressionen och min mors och fars ständiga tjat om att man behöver jobba för att bo själv, fick mig att i tillfällig sinnesrubbning tänka i förväg, packade jag upp alltihop. Lade mig på min lilla barbiesäng, kollade på stjärnorna och laddade mentalt för att bo där tills jag fyllde 39.

Då ringde Clara..
-Hejsan, du hade mailat mig om att du var intresserad av min lägenhet..

Så nu har jag en lägenhet i stan. Visserligen bara över sommaren och får inte flytta in försen i juni men ändå!
-WIIIIN!!!


Kommentarer
Postat av: Hugo

Plus att du typ bor bredvid mig, dubbelwin!

2009-05-08 @ 23:59:51
Postat av: Helena

Haha, grattis! Det är fan himla gött att bo själv ändå...

2009-05-09 @ 01:10:44
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Mowgli

Grattis! boplats.se är ett bra tips annars. Jag fick lägenhet direkt.. Dock i Alingsås.. :p



För övrigt vet jag precis vad du menar. Själv bor jag i morsans kontor just nu. Mormors prylars står i vägen för allt jag hade i min lägenhet.. dvs jag kommer inte åt något som är mitt.. och detta innebär att allt jag äger är det jag hade med mig i min backpack under resan. Plus en påse kläder jag lyckades fiska fram från förrådet. Komma hem till Sverige. För jävla fint alltså! ;D



Kanske mitt nya mål.. Kanske

http://www.youtube.com/watch?v=5ky6vgQfU24

2009-05-09 @ 07:27:42
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com
Postat av: Syrran

Jag har faktagranskat texten lite..

Rummet är större än 4 kvadrat.. Å stjärnorna är ite från ikea, dessutom är de lätta att ta bort!

2009-05-10 @ 11:02:13
Postat av: Nils

Jag skrev ju fyra och en halv kvadrat! Sjukt skön film Mowgli, det borde man lätt göra. Förutom det lilla faktum att jag hatar att gå.

2009-05-10 @ 22:42:18
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0