Sista arbetsdagen på 4 månader..

Jag kommer ihåg senast jag firade sista arbetsdagen på en längre tid. Då, skulle jag iväg på sex månaders äventyr i varma länder med mystiska människor, vackra flickor och vulkanberg.

Nu, ska jag vara sjukskriven och fattig hemma i regniga sommar-Sverige. Den största utmaningen jag kommer ha den närmsta tiden är hur jag ska få på mig en t-shirt med en arm stelare och tyngre än järnvägsrälls. Bara att få fram Petter-Nicklas för att kissa kommer ju bli ett hardcore-mission lika ansträngande som att bestiga en vulkan. Känslan av att lyckas kommer i och för sig troligtvis vara den samma. I alla fall om man väger nackdelarna och hur pinsamt det skulle vara om man misslyckas. Men det känns ändå inte som om det går att skryta lika mycket om att idag lyckades jag faktiskt med att inte kissa i brallan, som att idag traskade jag upp 3726 meter för en aktiv vulkan.

En sak i taget dock. Denna helgen kommer bli riktigt rolig. Trädklättrings SM går nämligen nere i Malmö. Hela Sveriges trädklättrarelit  tävlar om vem som har utvecklats minst sen apstadiet. Närmast orangutangerna vinner. Vissa av de bästa ser till och med ut lite som neandertalare. Vet inte om det är för att dom är längre tillbaka i utveckligen eller bara för att dom är från England. Men det spelar ingen roll, klättra i träd kan dom.



Sjukt dålig bild på grenen "workclimb" där man ska ta sig runt till en massa svåråtkomliga stationer i trädet och ringa i klockor.

Förra året var jag med i motionsklassen, hade ju bara jobbat knappt ett år, och hade som mål att inte komma sist. Det lyckade jag med och jag var mer än nöjd med min fjärdeplacering. Hade ju tänkt förbättra det i år men det går inte på grund av operationen. Får inte ha minsta lilla skrapsår på tisdag och det betyder givetvis att jag måste stå på och titta på under årets SM.

Men nu har jag i alla fall tid att titta på alla de apduktiga halvmänniskorna som tävlar i A-klassen. Ska bli både kul och lärorikt. Kvällarna kan också bli rätt spännande i sällskap av en massa människor som spenderar alldeles för mycket tid ensamma i olika trädkronor hela dagarna. Jag lovar att förtälja historien om 2009 års upplaga av Trädklätrrings SM här på Bloggen.


Kom och kolla på Trädklättrings SM i centrala Malmö den 22/23 maj! Om inte annat för att chilla med mig..

Kommentarer
Postat av: Mowgli

Tänkte klaga lite Nils. Dags att byta logo på bloggen eller? :)

2009-05-21 @ 03:49:59
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com
Postat av: Syrran

Vad gör engelsmännen på SM??

2009-05-21 @ 09:16:25
Postat av: Nils

Jag vet Mowgli! Har inte haft ork och tid. Snart så, jag lovar=).

I alla trädklättrings mästerskap får vilken nationalitet som helst ställa upp. Bara den bästa Svensken går vidare till EM. Men alla kan vinna priser. Plus att de flesta Engelsmän,Irländare,osv som är med bor i Sverige.

2009-05-21 @ 09:29:59
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0