Update; livet och lägenhetssökande.

På sistonne har jag jobbat, och jobbat, drukigt vin med en ny vän, känt mig sjukt gammal när jag hängde med mina föräldrar på min kusins förtiofyraårsmiddag frivilligt och tyckte det var trevligt. Jobbat lite mer och tagit fram min nya snowboard och ömt putsat den.

Jag har även tillslut insett hur SJUKT svårt det är att hitta en lägenhet i staden göteborg. Folk verkar dessutom antingen ha svårt att förstå vad vi skrivit vår annons, eller bara skiter i vad det står eftersom hela markanden på andrahands lägenheter är desperat. Vi skriver klart och tydligt att vi vill ha en lägenhet I GBG eller i alla fall max 10-15minuter från centrum. Förutom den bakterierädda-hypokondriske-pizzabagar-bankrånaren så har jag sammanlagt fått fem svar på annonsen.

1. Fin villa i södra skärgården. 25 minuter med båt... FAIL!
2. Övervåningen på en villa i Säve. Om det ens går bussar därifrån så är det typ max 3 ggr/dag och vi snackar inga 15 minuter. FAIL!
3. Fint hus med havsutsikt. Nyrenoverat och blahablaha.. Bra bussförbindelser. Skrev inte vart adressen till huset låg så jag kollade på eniro. SKÄRHAMN! 7 MIIIL från Gbg. Sjukt bra bussförbindelser en timma och fyra gånger om dagen. FAAAAAAAAAAAAAAAAAAIL!
4/5. Någorlunda bra men ville inte hyra ut försen till våren.

När villan i Skärhamn dök upp på kartan var jag om man utryckter sig milt, extremt nära ett frispel. Hur fan kan det vara så svårt att hitta en lägenhet? Ibland känns det som om jag det är större chans att jag blir pokermiljonär en hittar en lägenhet innan 2011. Och sannolikheten för det är ungefär lika stor som att Rosa, mjölkon i bregottreklamen, vinner V75.. Inte jättestor..

Kommentarer
Postat av: Mikael

I know the feeling! Sökte själv ett bra tag här i sthlm och kollade in en drös skumma bostäder innan en tjej ringde och erbjöd drömlägenheten med billig hyra och 7 min till t-centralen. Plötsligt händer det, som trissreklamen säger :)



Lycka till!

2009-11-10 @ 00:10:14
URL: http://mikael.webblogg.se/
Postat av: Yo!

(Hes och andfådd röst)

May the force be with you nils!

2009-11-10 @ 01:33:41
Postat av: macarena

hahaha lugna och snälla eller va det stog.. kul!

2009-11-10 @ 20:48:00
Postat av: Emelie

Been there, done that. Håll ut!

2009-11-17 @ 21:17:20
Postat av: Nils

Asså jag har nära på tappat hoppet!=(

2009-11-19 @ 12:24:19
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Match Maker

Öjj! Ring, eller skriv Linnceciliaforsberg.blogg.se säg att du ska bli hennes roomie. Hyr in dig. Och gå ner på knä. Säg väl varda ord, gift dig. Skilj dig, ta lyan och HYR till mig!!! + hon BEHÖVER verkligen ett pök/pojkvän/pojk.

Pöss

2009-11-23 @ 20:20:21
Postat av: Nils

Hahaha tack för tipset=)

2009-11-29 @ 21:27:22
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0