Restips! Tådajs läson vil be Packlista.

Här kommer ännu ett tips från coachen. Vill dock påminna er alla om att jag trots ett par tre stämplar i passet fortfarande ser mig som världens sämsta backpacker/flashpacker. Tips nummer ett som jag alltid följer är; Haka på någon som har koll. Och inte ens det lyckades jag med när jag plockade upp NorrJocke som travellbuddie. FAIL!

Men men..

Jag har fått en hel del frågor om vad jag har för packlista och eftersom jag skrev världens seriösaste packlista under alla de där timmarna jag gömde mig på toaletten på jobbet i somras, som jag sedan trodde jag glömt när jag väl skulle packa, men insåg att jag hade på mailen igår lägger jag upp den tillsammans med några tips här nu. Vassego.

Packlista Central Amerika 2010 (För att vara exakt är detta vad jag borde packat inte vad jag packade.)

RESAPOTEK:
Diarremedicin                                   Viktig etta! Bajja vatten då du redan lider av uttorkning i ett varmt klimat suger.
Allergitabletter/antihestamins?
Plåster/compede
Bandage
Antibakteriehandtvätt
Babywipes                                       Asgött att ha som snabbtvätt när man suttit på en transportivo utan fungerande
Värktabletter                                   fläcktar ett par sköna 12 timmar.
Resorb
Solkräm
Aftersun

NESICÄR:
Tandborse
Tandkräm
Deo
Tvål
Rakartiklar
Aftershavekräm                               
Parfym
Nagelsax
Topps

KLÄDER:
Kalsonger 7par
Strumpor 5par                                    5par är förmånga om du inte ska trekka ybermycket ala Indiana Jones, Flipflop är
Linnen 4st                                         ofta varma nog och fungerar 90% av tiden.
T-shirts 3st/ kanske skjorta?                T-shirt är varmt, skjorta är varmt, linne är varmt. Så lite tyg som möjligt.
Badbyxor 3par
Shorts 2par

Tjocktröja 1st                                    Blir ofta mest nedpackat längst ner i väskan, men på högre latituder blir det
Jacka 1st                                          lätt kallt på kvällarna och ska du trekka eller bestiga saker är det ett måste.    
Springskor                                         Springskor är lättare att bära på en kängor, men fungerar helt okej på trekking
                                                       och längre prommenader ändå.
VIKTIGT:
Pass/+kopior                                      Ta färgkopior på passet och ha på ett separat ställe. Bra mycket lättare om
Passfoton                                          orginalet blir stulet(=ramlar ur fickan då du druckigt lokal rom i fyra timmar och nu
Försäkringsbevis + kopior                      tävlar i kullerbyttning med en israel.)
Visakort 2st                                       Klona kortet och ha dem separat ifall ett försvann med passet.
Kodbrickor                                         Passfotton behövde man för visum i många länder i Asien, inte här än då.
100$                                                 Dollar är guld, i alla länder. Sitter du fast är de nyckeln till frihet.

NYTTIGT:
Nål och tråd                                      Skaffade faktiskt ett par fina backpacking points när jag korssömmade min trasiga
Koncentrerat tvättmedel                      gylf häromdagen. De du Syslöjdsfröken!
Tvättlina
Öronproppar

ÖVRIGT:
Microfiber handuk                                Is the shit när det gäller packning, luktar dock också ofta the shit av någon
Vattentäta påsar                                underlig andledning.
Vacuumpåsar?
Kniv
Superliten sovsäck silke
Solglasögon
Ficklampa
Vajerlås                                            Vajerlås finns på natukompaniet och liknande. Kombinationslås för safetyboxar
Hänglås 2st                                       och för ryggsäck används dagligen.
Dagbok och pennor
Adapter till väguttag
iPod + laddare
Kamera + laddare
Dator + laddare                                  Fo al di flashpacker out der!


Tror det var det mesta! Försök hålla nere kilona, jag ligger på runt 13-15kg och det är för mycket. 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej! Roligt att du är igång med bloggandet och resandet igen. Jag är inte avundsjuk någonstans. Jag är ledig i morgon - det är ungefär så mycket som jag har att glädja mig till just nu :-). Ta hand om dig!

2010-11-04 @ 21:43:16
Postat av: aw

Vad ska du ha 3 par badbyxor till? man avänder ju dem när man badar och då blir dom typ rena? Bara att skölja av dem efteråt i sötvatten.

2010-11-05 @ 13:42:26
Postat av: Nils

Tack så mycket Emelie=) Det är kul att vara tillbaka, en ledig dag är alltid nått! Jadu AW hehe gött att byta ibland antar jag.



2010-11-06 @ 03:51:44
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: sw

åååh. jag älskar den här sidan <3

2010-11-19 @ 20:38:51
Postat av: centi

hur långt norrifrån kommer egentligen norrjocke?

2010-11-22 @ 16:53:51
Postat av: Nils

NorrJocke kommer egentligen inte alls lång norrifrån, men norr om vad jag kommer ifrån är det. Bollnäs!

2010-11-23 @ 17:26:33
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0