På rymmen från Partiie..

Vi har sedan Chichen Itza befunnit oss i Playa del Carmen. Stället som näst efter Cancun är mest fest i hela Amerika. Galet stora klubbar och alkohol i överflöd. Synd bara då att jag gått på antibiotika och inte kunnat dricka det minsta.
Tre dagar i rad har jag därför "festat med motstånd" som Filip och Fredrik hade kallat det. Idag var det Halloween och om man säger såhär, när dunkandet började gå igång redan strax innan tolv kände jag att all min motståndskraft var på väg att sina.
-Måste... ..åka... nu...
Har alltid halsfluss så jag vet att hade jag gått ut hade den kommit tilbaka och sedan stannat som om den var en i gänget tills jag gett upp och satt mig på ett flyg hem till isbjörnarna i Norden.
Jag drog därför tag i Jocke, som såklart insett redan första dagen att fest utan mig inte är fest i vilket fall, och lämnade Playa på studs.

Vi drog oss vidare till nästa anhalt längs karibiensidan av Mexiko. Tulum, lite mindre, mycket lugnare och därav minimal festfrästning. En helt underbar strand har staden dock och vattnet har precis den där klarturkosa färgen som jag inte någonsin lyckats photoshoppa in på bilderna från Getskär.

Imorgon drar vi vidare igen med Belize och nya stämplar i passet som mål.

Happy Halloween!

Kommentarer
Postat av: Syrran

avundsjuk,avundsjuk,avundsjuk! Men jag ska iallafall åka snowboard om en månad å de ska inte du!

2010-10-31 @ 15:43:27
URL: http://muffinsmois.blogspot.com/
Postat av: marianne

Hej Nils!

Det är nästan lika roligt att se dina filmer som att se på Kobra:)Var rädd om dig bli frisk o fortsätt ha jättehärligt!!! marianne.



2010-10-31 @ 21:18:41
Postat av: Nils

Jag blir avudnsjuk tillbaka moa. Får se om jag skiter i skiten och drar till Kanada i Januari;)

Vadå "nästan" Marianne? hehe

2010-11-01 @ 05:14:27
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0