Bluebird men KALLT!

Varje morgon i tre dagars tid har jag vaknat upp och som första syn sett en himmel blåare än Fredrik Reinfeldt och snö mer gnistrande än ghettogangstersarnas kromade rims i Harlem. Helt sannslöst vackert men tyvärr också helt sannslöst kallt. Igår vaknade jag klockan 9.30 och då var det fortfarande runt sextiotre grader kallare än där jag firade jul, -29C.
Plastgrodan som sitter på vår termometer huttrade fram att går du ut i backen idag är du hjärndöd och överlever du är du en isbjörn. Sen försökte han övertala mig att ha honom som innetermometer, men det avslogs i brist på behov.


Idag är det bara -25C så nu blir det backen.. Och skurt får fortfarande inte komma in.

Eftersom Sigrid lyckades förfrysa fram två halvmånar till sår på kinderna, vi kallar henne nu "the Joker", redan då det var 15grader varmare kändes det inte riktigt som om det var värt att offra ännu mer hud. Det fick bli en chilldag.
Problemet var bara det att den dubblade frysboxtemperaturen höll i sig ännu en dag medan vi började bli mer och mer påverkade av snöabstinensen. Vi åt enorma mängder mnm's, choklad, chips, bröd och i brist på andra sötsaker, Russin. Dessutom dracks det mer te i det här huset än fyra brittiska tebjudnings damer kan få i sig på en hel vecka.

Klockan halv två på eftermiddagen hade jag ännu en gång förlorat ett par timmar framför den än mer än snö beroendeframkallande och betydligt skadligare ansiktsboken. Jag lyckadess slita mig efter ett toabesök och kände att lämnar jag inte den här lägenheten nu så går jag under. Det fick helt enkelt bli en skogshajk.

Mina kära snowflake (namnet på vårt kollektiv)-vänner hände även de på och tillsammans med varm choklad, pasta och korvstroganoff gick vi ut i skogen.


Vardagen då det regnar eller är dubbelfrysboxtemperatur ute..


Men vi fick på oss allt vi ägde och efter tre timmars hajkande avnjöt vi varm choklad med korvstroganoffpasta och mackor i solen.


Här bor vi föresten, längst upp till höger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0