Brödbak..

Något jag föga anade då jag for med full fart in i ett träd var att det var ett omedvetet karriärsval. Medan jag låg där bakom en gran och svor danska sjörövar-rimm började förvandligen. Ena sekunden var jag en boardbum med enbart pudersvängar, air's, MGMT och ljuv billig mellanvarm nord-amerikansk öl i skallen. För att en sekund senare inse att jag transformerats till en hemmafru.

Än så länge har jag för att fylla min hemmafrukvot bakat två äppelpajer, ett gott gäng semlor och två uppsättningar bröd. Plus att jag med hjälp av en av mina kära sambos som trots sin fortfarande aktuella skibumstatus stannade hemma en dag, superstädade både köket och vardagsrummet.

Det är inte lätt att vara ensamstående hemmafru med två svenska döttrar, en dansk son och en Irlänsk dotter som till två fjärdedelar är äldre än mamma själv. 
Man vankar av och an här hemma med onda tankar om fula gubbar med godispåsar eller i irlänskans fall Jägermeister (dom e inte dumma de där fula gubbarna) och när ungarna väl kommer hem får jag höra kommentarer om att det nybakta brödet ser ut som om det kommer från en magsjuk ko och smakar som kaffe i brödform. 


Här har vi hemmamamman och brödförsök ett till höger och försök två till vänster. Jag fattar inte vad de andra snackar om, ser jättegott ut tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Martin

Ser lovande ut! Jag skulle nog välja den till vänster. skiers right. :)

2011-03-22 @ 00:26:51
URL: http://fernie4.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0