Tältet har kommit

Som vanligt när jag får för mig att jag ska komma igång med något så måste det givetvis vara saker jag har noll skills på och noll utrustning för. Senast munspel, lätt ordnad utrustning men aningen svårare med skillsen än så länge. Nu bo i skogen, i alla fall en natt eller två.

Skills: noll, check!
Utrustning än så länge:
*Sovsäck från rean på xxl 700kr och klarar -15C,

*Tält! Ett superfynd på blocket. 300kr för 1,6 fjäderlätta kilo tvåmannatält som jag först misstänkte var lurendrejeri men som levererades på mindre än två dagar. Plus att det överlevde första uppsättningstestet, min fars rikemannaöversittardissar om "att man får vad man betalar för" till trots.
*2 överlevnads/camping -handböcker varav en är försvarets som jag hittade på nätet.
*Kompass, får duga istället för Kompis när alla jag känner inte delar förtjusningen av att gå ut i skogen.. Slå upp ett tält.. Tända en brasa.. Och.. Ja.. Läsa en bok, klättra i ett träd, mm, mm (möjligheterna är oändliga).
*Ficklampa. En pannlampa som jag vann på julklappsspelet i vintras (Tobbenkusin ställde upp på en hård fight men hade i te en chans i slutändan (win)) och en vanlig.

Ta med-listan i båda överlevnadsböckerna är aningen längre men samtidigt så står det att vana vandrare utmärks av sin minimala packning. Så jag tänkte inhandla liggunderlag, tändstål och mat. Plus packa ner vatten, en vanlig bok och sen får det vara bra. Kanske blir ett test imorgon.


Mitt nya fina lilla tält!
Och som om lyckan över tältet inte var nog så satte uppståndelsen kring resandet igång nyfikenheten hos ett nyinflyttat föl. Så nu har jag en vän bland hästarna som hatar mig. De andra stod givetvis tjugo meter bort och lade öronen bakåt precis som vanligt..

Kommentarer
Postat av: Jennie

Camp on galning!

2012-04-13 @ 10:40:12
URL: http://www.jennielarsson.se
Postat av: Linus

Du vet att du har lovat mig en camp weekend nu! Hos dig eller i svartedalen undrar jag mest?

2012-04-15 @ 14:08:16
URL: http://www.spiv.se
Postat av: Nils

I will! Jag tycker alltid borde komma hit Linus. Kalmarsundsleden eller kanske till och med ett varv på Öland. Hade vart mycket trevligt:-)

2012-04-18 @ 15:07:50
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0