Underbara morgnar, njuta och vad vad som skulle bli andra delen av recensionen.

Det känns alltid lite konstigt att befinna sig i ett land med värme och palmer som inte är ett u-land. Jag vill inte ge U-länderna mer skit. Vi, västvärldens människor har gett dem mer än nog. Men oj va gött det är att se en palm och sen ändå kunna gå in i affären alldeles intill och köpa en bit vattenmelon utan att behöva pruta. Vattenmelonen må kosta guld och fyra ädelstenar, men mitt blyga svenska jag är ändå så sjukt trött på att det ska vara ett prutprojekt varje gång man vill inmundiga lite C-vitamin att det är värt det.

Australien kan jag inte riktigt uttala mig om än, men Guldkusten är sjukt vackert. Och förutom när jag umgås med min paranoia och alla skumma king-hitters (en king-hit är en oprovocerad smäll) på vägen hem från krogen, njuter jag mer eller mindre hela tiden.

Njutandet brukar börja runt sju på morgonen när jag går ner och kollar på havet. Är det inga vågor låter jag min ipod spela en skön låt medan jag vaknar till och suger in lite morgonsol (Ofta "M83-midnight city" som är lite av The låt denna resa, men även "Kapten Röd - Blommor vid Oscarsleden" går varm). Är det däremot vågor, eller i alla fall antydningen till en krusning på vattnet möter jag upp en go gäng och sen gruppnjuter vi i vattnet.


Siggurd, Silje, Naman, Patrik och jag själv.. Carlo som jag stulit bilderna från är fotograf.


Efter att ha funderat på att gå upp ur vattnet och gå till skolan ett par kvartar för länge blir det till att springa hem. Slänga i mig gröt och eventuellt tre jordnötssmörsmackor, rostade till perfektion så att det understa jordnötsmöret är smält men det översta fortfarande kletigt. Sen bussen till skolan.

..
Hade tänkt beskriva en hel dag av njutande, meeen. Internätet vill inte umgås med mig så bilderna tog hela den avlagda bloggtiden. Nu blir det hem och surfa innan mörkret tvingar mig att läsa mer om Madame Bovary eller vad jag nu får för mig att välja för bok, av de tre jag håller på med just nu.

Så som vanligt.. Fortsättning följer.


Kommentarer
Postat av: EDL

Laidback-skriv-sättet som du skrivit inlägget på!

Älskar skiten!

2012-08-22 @ 15:25:15
Postat av: moster Ewa

jag surfar alltid i Stora dammen innan jag går till jobbet på morgnarna, om inte isen hindrar mig förståss. "Avis"

2012-08-23 @ 08:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0