Fortsatt motvind.. Orsakar trafikstockningar.

Jag han knappt slänga upp det förra inlägget på Mackedonkens Wifi mellan Coffs Harbour och Crescent Head innan vi med ett skrapande ljud från underredet insåg att oturen inte var över riktigt än. Vi hade hunnit ungefär 15 meter ut från parkeringen och svängde av upp på en gräsmatta precis innan rödljuset som ledde upp på motorvägen.

Zlatan satt vid ratten så jag sprang ut från passagerarsidan och kollade in under bilen. Det jag fann var ställningen som i vanliga fall skulle hålla uppe reservhjulet släpandes i marken, och det jag inte fann var själva reservhjulet.

-Ködder du med tryne mitt! Vi har tappat reservhjulet!.. ropade jag till de andra två medan jag spanade efter överflödiga reservhjul på parkeringen vi just kört ut från. –Parkera högre upp på gräset så du kommer ur vägen, så kollar jag om det ligger på parkeringen.. 

Glenn gjorde ner sig mitt i en korsning så jag fick plocka upp skiten..


Jag sprang över vägen för att hoppa över en liten häck in på parkeringen. Men då jag såg den lilla kön som bildats där inne och följde den till första bilen på väg ut till rödljuset fann jag Glenns extrahjul, mitt i vägen där en äldre dam som bäst var på väg ut ur sin bil för att flytta på det själv.

Medan jag sprang bort för att hinna före henne funderade jag på vad aborginska förbannelser ansåg om stenar som bara fastnat i något däck då vi kört förbi. Räknas det också? För något fel måste vi gjort.

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0