Tack syster för julstämningen..!

Redan för någon månad sedan började affärsinnehavarna här nere, precis som jag antar att de gjorde hemma på norra halvklotet också, slänga upp fula uppblåsbara tomtar och renar, kullörta lycktor, Merry Christmas skyltar och annat grönt, rött och guldigt krams som jag bara gillar en, kanske max två, veckor innan jul och några dagar efter.
 
Men om det känns fel att börja julskylta hemma i början på november då det i alla fall är mörkt och kallt och blir lite mysigt med extra ljus så känns det ännu mer fel här när man går i short och linne på vägen ner till stranden för att ta sig ett dopp och blir nersprayad med fakesnö av ett butiksbeträde som uppenbarligen inte anställdes på grund av sina fakesnö-i-skyltfönster-spray-skills. Ingen julstämning alls..
 
Men tack vare min kära syster fick vi faktist lite adventskänsla i Glenn igår. Av någonanledning är min syster svingrym på att ge mig julklappar och födelsedagspresenter. Det är alltid sådant som jag inte visste att jag behövde men sedan använder hela tiden. (Själv missade jag hennes födelsedag med en sådär fyra-fem dagar, förlåt igen!)
Förra året då jag var hemma med familjen visste hon tydligen mer om att jag skulle iväg än jag själv, för jag fick:
 
 
Om inte adventskänslan var fullkomlig redan vid ljuständandet peakade den då Silje som är närmast sin barndom, i alla fall på pappret, av oss tre kom ihåg den norska versionen av "de första ljuset är tänt" sången. Spaggetti och köttfärsåsmiddag i all ära, men hade vi bara haft ett par lussebullar hade vi inte kunnat sakna någonting sådär på första advent.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Jag känner pressen till denna julen nu..!

2012-12-03 @ 18:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0