Två Australiensiska tankar..

Tanke Nr1: Kille med Iron Maiden T-shirt på en pub i Brisbane.


-So your Swedish ey?
-Hells to the yeah!!!
Han tystnar och kollar på mig som om jag vore hjärndöd och jag börjar om..
-I mean, Swedish, yes, I am Swedish..
 
Han bedömmer mig som bara aningen under normalbegåvad och fortsätter med en tanke om den svenska snön som han tydligen har erfarenhet av:
 
-Soo snow hey, its not at all like on TV hey, those fucking balls HURT!!!
 

Har man inte sett snö mer än på TV innan man fyller trettio antar jag att man tror att det är något helt annat. Molnliknande eller nått liknande sockervadd. Han skulle ha vart med på Nordmannaskolans snöbollskrigsruta. Då hade han vetat vad isbollar kan göra med ett ansikte som lämnats oupmärksamt för en sekund eller två. (Påminner mig förresten om då jag i klass fyra(?) råkade kasta en snöboll i min dåvarande lärares enda fungerande öga, förlåt Sven-Pär, jag skämdes trots att jag inte visade det jättetydligt där jag stod och skrek -JAG TRÄFFADE SVENPA I FEJJAN, BOOOOOJAH!)
 
 
Tanke Nr2:Ginas bror under en middag på Gina och Bens takterass i Melbourne.
Aningen kortare slutats, men likväl en uppmärksam och för en Australiensare förvånande sådan.
 
-Sweden's pretty cold right?
-That and pretty girls are what we are famous for I guess..
-So you guys probably need to wear pants hey..?
 

Först förstod jag inte riktigt vad han menade, men när det gick upp för mig insåg jag att jag ännu mer skulle vilja bo i ett land där detta inte var ett krav. (Förutom under snowboardsäsongen då.)
 
-Eh yes..
-HA! Fuck that sucks, I havent put on a pants for other than work since I was fifteen! FUCK'N hate them!
 

Jag försökte förklara att det funnits stunder då jag inte bara haft på mig byxor utan både långkalsonger och överdragsbyxor men han skakade bara på huvudet som om det var för mycket att greppa och jag gav upp. Byxor! Fy fan! Hur överlever vi egentligen?
 
Fr. V.Luka, Lukas tjej som jag inte kommer ihåg namnet på, Echo, Ben och jag på Ben och Ginas tak med solnedgången och havet i bakgrunden. I förgrunden; mitt massiva och första skägg. Pappa upp i dagen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jonathan Schiess

Hej Nils!


Jag heter Jonathan Schiess och jag arbetar på företaget NetBooster (www.netbooster-agency.se). Vi hjälper våra kunder med att synas lite bättre på internet genom att bland annat annonsera för dem på olika bloggar och hemsidor.

Vi samarbetar för tillfället med Spar Hotel (www.sparhotel.se) och vi undrar om det kunde vara intressant för dig att låta oss annonsera för dem på din sajt. Ersättning ingår.


Om det låter intressant så får du gärna höra av dig så berättar jag mer!


Med vänliga hälsningar,
Jonathan

2013-01-04 @ 09:52:27
URL: http://www.netbooster-agency.se
Postat av: EDL

Hur går det för Nils?

2013-01-08 @ 02:51:16
Postat av: Sara

Hej Nils – stort grattis!

Visste du inte om det redan så kan jag berätta att du har blivit uttagen som en av finalisterna i Supersavertravel Travel Blog Awards 2012!

På torsdag 10 januari kommer tävlingen att avslutas, men än finns det tid att samla fler röster. Vill du göra dina läsare uppmärksamma på att du är med och tävlar, hämtar du enkelt hem en badge och lägger upp på din blogg. Badgen hittar du här: http://www.supersavertravel.se/tavling/blog-awards-2012

Vinnarna inom respektive kategori kommer förutom den stora äran även att vinna en utgivning av sin blogg i bokform hos BoDTM – Books on Demand! Kika in hos oss och läs lite mer om vinsten.
http://www.supersavertravel.se/tavling/blog-awards-2012/bod
http://www.bod.se/hem.html

Lycka till!

Med vänliga hälsningar
Sara

2013-01-09 @ 14:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0