Snabbaste vägen?

Jag undrar ungefär när på resan..:

Buss Kungälv - Göteborg --> Tåg Göteborg - Köpenhamn --> Flyg Köpenhamn - Quatar --> Flyg Quatar - Perth --> Flyg Perth - Sydney --> Flyg Sydney - Coolangata --> Buss Coolangata - Surfers Paradice..

..det kommer bli svårt att sitta still.

 

Jag har varit med om spännande rutter innan med övernattningar på 12-30 timmar på fler flygplatser än tre men Den här resrutten känns lite extrem till och med för mig. När vi letade flyg kollade vi egentligen bara på priset och det billigaste vi kunde hitta Skandinavien - Australien var från Köpenhamn till Sydney. Att det sen är långt mellan Göteborg och Köpenhamn och ungefär tre gånger den sträckan mellan Sydney och Guldkusten tänkte vi inte jätte mycket på. Men det lär vi ha god tid att fundera både fram och tillbaka över, under de tre dagar det tar att förflytta sig sträckan.

-Man, I’m serious. It's the coldest winter in 30years back home right now, you will freeze.. Mick-Mitch har precis lagt på skypeluren med sin mor som sitter i Brisbane och saknar sin son. Jag tvivlar fortfarande på det han säger när han berättar om vinterkylan som tydligen ibland till och med kan närma sig nollan mitt i natten.

-Okey, So I should bring a warm jacket..?

-Naaw, a sweater will do..

Så fruktansvärt kallt kan det ändå inte vara då känner jag.


En arbetsdag kvar..

Kommentarer
Postat av: EDL

Tre dagar till Australien!

Shit, det liknar ju nästan de resor man gjorde på 1800-talet...



Hur går det för Martin? Vet du det?

Ett halvår sedan han visade sig aktiv...

2012-07-07 @ 19:12:31
Postat av: Lovisa

Woho! Grymt vad härligt! Ha en bra resa, hoppas du uppdaterar ofta här på bloggen! Jag kommer definitivt att läsa! :D

2012-07-08 @ 23:35:04
URL: http://lovisarogo.blogg.se/
Postat av: moster Ewa

Hej!

Perth är himla vackert, ta en buss in o kolla. Ladda mobilen överallt så du inte försover dig nån stans.

2012-07-09 @ 08:40:37
Postat av: Nils

Nu är det bara 24h till resans start. Har till och med börjat packa, de ni!

Jag ska försöka uppdatera så mycket jag bara orkar;)

Vi får se hur många timmar vi har överallt och hur mycket energi efter allt flygande, men finns det tid åker vi givetvis in till någon av städerna på vägen.



Martin har det bra, chillar i Guatemala och är sannslöst dålig på att lägga tid vi datorn för att svara på mail;)Hint, hint om du läser det här..



Nils

2012-07-10 @ 07:42:16
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0