Surfers Paradise baksida: ett inslaget ansikte.

Jag har varit San Salvadore, staden där världens största gäng MS13 härskar. Jag har varit Guatemala City som alla varnar alla för. Jag har gått på riktigt skumma gator i riktigt skumma städer. Alla med fattiga människor som gör vad som helst för att komma över pengar eller värdesaker. Men jag har alltid haft tur och, peppar peppar ta i trä, aldrig blivit rånad. Lurad minst ett par gånger men aldrig rånad eller ett offer för ett våldsbrott. Tills igår.

Efter att ha varit ute en sväng på byn, det var ju ändå torsdag, var jag och Anton på väg hem samtidigt som vi intensivt diskuterade fördelar och nackdelar med tjocka/tunna pizzabottnar.
Eftersom Ze german går sjukt långsamt medan jag drevs av en djup längtan att lägga mig ner hamnade jag ett par steg före honom just som om någon bakom oss säger:

-Oi! Excuse me.. Does anyone of you have a smoke to spare?
-Naw sorry man, don’t smoke..
svarade jag och Anton I mun på varandra samtidigt som jag vände mig om för att se vem det var som frågade.
Jag hann skymta en orange T-shirt och rött hår innan han allt hände på en gång i ultrarapid och superspeed på en och samma gång. Samtidigt som en bil rivstartade i bakgrunden tog killen ett par snabba steg fram emot Antons ryggtavla och helt oprovocerat mer eller mindre slog in ansiktet på honom med en bakifrån-uppercut rätt på munnen så att blod och vad jag trodde var tänder flög åt alla håll. Jag bara gapade medan idioten sprang iväg och hoppade in i bilen som just startats och som hade hans tre väntande polare i sig. Jag stod fortfarande som i trans bara gapandes brevid en kraftigt blödande Anton då de sakta körde förbi oss i bilen alla fyra stirrandes emot de två frågetecknen på trottoaren. Inte förrän bilen försvunnit släppte slowmotionkänslan och jag började se till Anton.

-WHAT THE FUCK JUST HAPPENED!!! Skrek jag medan jag försökte se hur många tänder Anton hade kvar. Som tur var skymtade jag inga gluggar bland allt blod, men det var ganska tydligt att han bitit rakt igenom sin egen läpp och behövde sys på minst två ställen.

Blod på ett 7elevenklinkersgolv, nödnummer, polis och ambulans. Inget jag annars skulle associera med ett ställe kallat Surfers Paradise trots att mer människor än jag kan räkna på mina händer har berättat om hur många idioter som hänger här.

Inte förrän polisen frågade insåg jag att killen inte ens hade försökt råna oss. Det hade nästan varit bättre för då hade det i alla fall funnits något slags motiv. Detta var bara idioter som slog folk på käften för att de inte hade något bättre för sig och därför att om man öppnar någon av deras skallar så sitter där en apa och tuggar på en krita där det borde ha funnits en hjärna. (Liknelsen kan vara stulen, men sann i vilket fall.)

Fick precis ett sms från Anton nu, sex stygn i munnen och lika många timmar på sjukhuset.

Jag blir så jävla trött på mänskligheten ibland.


Kommentarer
Postat av: Westman

Den sista idioten är inte född... fan va sjukt.

2012-07-27 @ 11:00:35
URL: http://www.spiv.se
Postat av: EDL

Känner hur ilskan ökar inom mig när jag läser sånt här!

Och inget finns det som kan stoppa dem, bara attt fortsätta, för dem hinner undan innan polisen hinner dit.



GAHH!!!

2012-07-28 @ 13:00:02
Postat av: Nils

Ja, det var riktigt sjukt faktisk. Verkar inte vara ovanligt här heller så man blir lite uppgiven över hur hjärndöda människor kan vara. Alla man snackar med här säger att Surfers Paradise är det idiottätaste stället i hela Australien.

2012-07-29 @ 06:04:14
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0