En fight to the death.

Det blev blodigt här hemma då det gjordes upp i en fight-to-the-death mellan backpackingryggan och resväskan.

Backpackingryggan har varit en trogen följeslagare nu i över tre år och var förhandstippad vinnare med sin unga"mig-kan-man-inte-bära-utan-minst-ett-knutet-kompisarmbands-look" som alltid går hem på hostels världen över. Utmanaren; resväskan, som har mer av en "jag-är-en-ful-svart-fyrkant-men-praktisk-att-packa-i-look”, kommer troligtvis göra så att jag blir förbjuden inträde till alla hostels i världen med risk för dödstraff vid överträdelse, samt att alla kompisarmbands-coolingar, till och med de med bara en dread hängande som en bohemisk version på fjärde klass pott-frille-böglock, kommer att spotta på min resväska och viska sellout som ett mantra varje gång jag närmar mig. (Menar inget illa med att kalla locken för böglock, den hette det, och man kan inte skriva om historian i efterhand.)

Det är helt enkelt tur att jag inte är rädd för någonting, förutom att citat Joel: ”sitta där när man är sjuttio och äta sin kalla julskinka i ensamhet”, jag förstod vad han menade och påpekade därför inte att skinkan brukar vara kall, för tillslut fick resväskan en choke-hold på backpackingryggan och tog med sig vinsten och all min packning hem.

Då jag faktiskt inte ska backpacka så vann resväskan tillslut. Fy fan vilken sellout jag är och vad ska ryggan tycka om mig nu..

Det är nu åtta timmar kvar till resan mot andra sidan jorden börjar.



Kommentarer
Postat av: moster Ewa

jag har bott på hostels med resväska. Kan säga att man blir mött med extra respekt, eller var det nåt annat dom tänkte på än min väska???

Jag önskar dig en mycket trevlig resa o studieti

2012-07-11 @ 08:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0