Bajbaj till alla och hej Christian och Australien!

Äntligen har vi kommit iväg, den där gamla sprudlande känslan över att än en gång få vara på väg emot någonting som egentligen kan bli hur som helst. Tråkigt nog hade jag näst intill igen resfeber alls, vet inte om det beror på att det är tredje gången jag lämnar för ett halvår eller om jag helt enkelt är helt död inombords. Kan även vara så att verkligheten inte har hunnit ikapp mig än och att jag om fem minuter har slängt datorn i ansiktet på den extremt vackra flygvärdinnan och är i full galopp på väg över stolsryggarna emot toan för att köra Stig-Helmer ”Jag-kan-flyga-jag-är-inte-rädd-övningar”.


Adjöfrukost med boysen på jobbet och sen adjö-ost, vin, mer ost och jordgubbar vid vattnet i Kungälv..

Visst känns det lite fel att lämna Sverige såhär mitt i sommaren när det visar sig från sin allra bästa sida, eller rättare sagt; det känns inte alls fel att lämna Sverige mitt i sommaren då det visar upp en bästa sida som än så länge vädermässigt är värre än den, enligt Mick-Mitches mammas skypeväderleksrapport, kallaste vintern på guldkusten sedan 1978.
Klart jag önskar er där hemma fint väder till semestern men jag måste ändå erkänna att om det fanns något tvivel över att fara iväg igen så försvann det i takt med regnet som öste ner över tåget i morse.



Tänkte förresten att det är på tiden att jag gör lite av en profil och beskriver min vapendragare Christian, hans skara-schlätt-mål, hans dataspels och sportstatistik beroenden, hans konstanta pill med frillan som är A och O för framgången i alla sociala sammanhang och hans ”aningen” pessimistiska (vad han kallar humor och jag livsstil), MEN! Det blir ingen profil istället bakar jag in honom i dagens uppdatering.

Vi började med Buss från Kungälv till Gbg.
-..läste en artikel om flygkrascher igår.. ..om de ber flygvärdinnorna att spänna fast sig…. då du!..

Sen var det tåg..
-..tur som fan att det inte var SJ vi åkte med de är skit.. ..hur långsamt går det här tåget eller?.. sjukt va varmt det är.. Öresundståg är skit..

Sen var det flyg..
-..Hur många platser finns det på detta flyg egentligen?..
-Två tre hundra kanske? Hurså..
..Två tre hundra och nog fan får jag den enda platsen med en låda mellan benen.. Fan!


Christians låda vs. mina fria fotytor..

Två timmar senare har jag orgasmerat över att det är gratis mat, gratis dricka, egen Tv, oändligt med mysiga filtar och sitter och skrattar ihjäl mig, (kan vara aningen övertrött och salongs) åt Ben Stiller ybertajta silverfärgade trikåer i ”Murderball”.
Christian som undrar vilka ekorredrivna flygplan jag åkt med innan förstår nu hur jag kunnat resa så billigt tidigare och skrattar åt lyckan över att fjärrkontrollen är löstagbar.. sen är han tillbaka.
-Fan va gött att vi är på väg.. ..hade det inte vart för den här JÄVLA LÅDAN!

Precis där är vi just nu och om inte allt för lång tid landar vi i Quatar.


Man vet att man är på ett mellanösternflygbolag när de istället för att visa vart norr och söder är visar pilen mot Mecka istället.


Kommentarer
Postat av: Zambawa

Fet nice Nilz, kommer att följas!

Have a good one!



Du skriver roligt <3

2012-07-12 @ 16:44:33
Postat av: Malin Bonthron

Shit Nils vad jag saknar dig när jag läser allt det här!! Det är ju typ hundra och ett halv år sen vi sågs, galet dude. Men ha det åååsome där bort i fjärran och underhåll mig med roliga historier medan jag sakta med säkert regnar bort här i Sverige. Ska man ändå dränkas kan man väl lika bra göra det med ett leende på läpparna och ett äkta thailändskt visdomsord i skallen, det ger nog bra karma haha. Kramar/ Malin

2012-07-12 @ 19:26:39
Postat av: Lovisa

Det är en dagens höjdpunkt att läsa din blogg!! :) Hoppas ni är framme å har det bäst därborta!

2012-07-13 @ 10:01:21
URL: http://lovisarogo.blogg.se/
Postat av: EDL

Vilket grymt äventyr som inleds!

Börjar terminen så här tidigt eller är det först lite rekreation som gäller?

2012-07-13 @ 13:32:23
Postat av: Frida

Det bästa är verkligen att jag hör Christian säga de där sakerna och jag skrattar högt för mig själv! Har en känsla av att han kan bli den nya thai-conny, om än en lite mer korrekt och pessimistisk sådan ;)

2012-07-13 @ 14:02:07
Postat av: Nils

Gött e det! Ja vet Malin, 100år sedan. Jag ska försöka hitta på så mycket roligt, eller råka ut för tråkiga saker som jag kan beskriva roligt för er här sedan;)



Skolans första dag är på måndag men sen är det en vecka introduktion så jag tror det är rätt lugnt.



Ha de gött alla

2012-07-14 @ 06:36:10
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Viktor

Kan inte du, när du har tid berätta för oss hur du lyckades introducera, en kille du träffade i Centralamerika och fick han att börja arbeta på samma jobb i Sverige som du har/hade? Jag har väntat så länge på en förklaring om hur han plötsligt dyker upp på ditt jobb :)

2012-07-29 @ 16:21:33
Postat av: Nils

Jadu Viktor=) Eftersom han hade samma yrke hemma och det är grav brist på (duktiga) Trädsklättrare i Sverige så frågade jag min chef vad han tyckte. Han hade inget emot en till arbetare så jag fråga Mick-Mitch om han var sugen på att se Sverige. Givetvis var han det och på den vägen är det.. Snart ska han dock komma ner hit och guida mig=)

2012-07-30 @ 02:32:19
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0