Vattenlås-skrubbning och Australien i höst (förhoppningsvis).

Igår fann jag mig själv i krig mot ekosystemet som hade byggt koloni i vattenlåset till handfatet. Ingenting är ett tydligare tecken på tentavecka än när man väljer att hellre skrubba äckel i ett vattenlås än att läsa skolböckerna.


Det är nu snart kliniskt rent i torpet, all tvätt är skinande och jag har till och med bakat bröd (inte utan inskränka loggfestkommentarer från de landsbyggsuppväxta epa-traktorsmänniskorna Christian och Magnus om att bakning är för kvinnor) allt bara för att skjuta på pluggandet. Eller rättare sagt så måste jag ha mycket att göra bara för att kunna varva effektivt pluggande med något. 1h Plugga - 1h  äta - 1h plugga - 1h städa -osv.. är modellen och så länge datorn inte far iväg på youtube-musik eller gräver facebooksmissbruksgraven djupare, fungerar det faktiskt ganska bra.

 

Något som jag inte skrivit om här än av rädsla för att det då inte skulle bli av, är att jag planerar att plugga nästa termin i Australien. Med vänner som inte gör annat än skickar sylvassa knivar i form av meddelanden från Mexiko, Australien, Kenya eller Indien (känn er träffade Martin, Mowgli, m.fl.) har reseabstinensen vuxit sig smärtsamt stor. Jag har dessutom inte hunnit besöka ön alla talar så gott om och som jag har flera vänner på än, så det är fan på tiden att jag beger mig dit.

Kurser är framletade och godkända av skolan som del i programmet, betyg är utskrivna på svenska och engelska, passet är förnyat och nu ska bara ansökningen iväg.

 

Jag ska skrikskratta på äkta reslyckemanér när jag sitter och pluggar med en fruitshake på ett kafé i Australien istället för med en kopp ljummet kaffe som nu, på ett konditori i Kalmar. Bara jag inte skrivit om detta för tidigt nu och jinxat allt. Snälla låt detta bli av!!! En novemberkväll i Kalmar med Rednexsoundtrack i bakrunden till, och jag ramlar ner död mitt på larmtorget.


Kommentarer
Postat av: elin

Alltså ... Jag tycker det verkar så himla coolt att göra som du och resa runt i hela världen och uppleva massa häftiga grejer! Så nu har jag klurat ut att jag faktiskt måste göra något liknande någon gång i mitt liv. Har du några bra/kul/spännande/viktiga tips att dela med dig av? Känns som om jag snackar med ett proffs här lite liksom ;)

2012-03-19 @ 19:59:00
URL: http://elinlouises.tumblr.com
Postat av: moa

ooooh! ska du jaga stor gul människoapa i australien?

2012-03-19 @ 20:03:17
URL: http://meanwhileinsweden.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag har inte heller vågat skriva om höstens utbyte.. Tänk om något går fel å jag blir fast i Kalmar !! Åh hemska tanke!!!!! :S

Lycka till med plugget! :)

2012-03-19 @ 21:47:10
URL: http://lovisarogo.blogg.se/
Postat av: moster Ewa

o jag har bokat en natt i Skagen. Det blir en resa det...

2012-03-20 @ 13:21:40
Postat av: Nils

Ja du Elin, jag citerar Stenmark: de e bare å åk! Samla så mycket pengar du kan och köp en biljett. Det är det enda du måste göra, se till att det blir av. Resten löser sig!

Jag visste inte ens om det Moa, men det ska jag definitivt göra, har du några tips på hur man gör?!

Detsamma Lovisa!

Skagen har jag inte vart på länge, men det är hur gött som helst där med Ewa, hoppas jag får ett vykort=)

2012-03-21 @ 11:28:42
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Ylva

fan va kul! att plugga i australien har varit i mina tankar några veckor nu, sen kom jag på att jag inte är redo för studier ännu. men australien blir av iaf, tror i slutet på detta år!

vart kommer du vara?

2012-03-21 @ 22:33:30
URL: http://lovelive.blogg.se/
Postat av: Membi

Tja Nils. Efter att ha trillat in på den här bloggen(som för övrigt är helt underbart skriven o ger underhållande läsning, även om favorituttrycken "win" o "fail" förekommer lite väl frekvent :P) så har jag nu också bestämt mig för att åka till Asien. O efter din recension av Vang Vieng så är detta paradis en självklar plats jag måste till.



Men har dock kollat runt på andra bloggar o forum där det beklagas mycket över den korrupta polisen, droger o priserna. Nu var det ju några år sen ni var där men hade gärna velat få din uppfattning av det hela för o se om det var likadant då men inga större problem eller om det har blivit värre med åren. Tack på förhand o hålker tummarna för att du ska få komma iväg!

2012-03-22 @ 15:43:28
Postat av: Helena

Härligt! Klart du inte jinxar det, positivt tänkande brukar göra så att allt flyter på och ordnar sig på ett eller annat sätt:) Vilket universitet ska du till? Griffith?

2012-03-24 @ 09:41:07
URL: http://napok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0