KÖDDER DU MED TRYNE MITT!!!

Tre dagar sedan då vi var i Noosa:
 
-Helt sjukt bra vågor i Byron, är det platt i Noosa måste ni komma ner hit. Nära på bäst hittills denna resan.. Naman berättar vidare medan jag först ser ut över spegelytan framför mig och sen till höger på paret som har en bra mycket intressantare sysselsättning vid plattvatten än min talbok, dvs varandra. Jag funderar på att klicka Naman och aldrig prata med honom igen, men bestämmer mig för att det kanske är väl drastiskt. Nöjer mig med att bara klicka honom.
 
Två dagar sedan då vi var på väg emot Byron Bay men inte kom fram fören i skymningen:
 
Man you guys really missed something today, maybe not that big but perfect shaped waves. Got one of the cleanest righthanders.. Klick!
Chris vet exakt hur sugna vi var på att surfa och gned bara in det så han fick samma medicin som Naman. Ringde dock upp igen senare när vi hade lugnat ner oss och skyllde på dålig täckning.
 
I vilket fall.. Vi suktade och trånade efter vad vi skulle få se när mörkret skingrade sig och solen kom fram och lös upp Byron Bay igen, morgonen där på.
 
Igår:
 
05:40. Tillbaka vid vårt mobila hem efter att ha sett ett hav plattare än det i Noosa.
 
Hade det inte vart för Silje hade nog både jag och Zlatan skrikit högre än Ronjas vårvrål och slagit sönder något. (troligtvis något litet obetydligt, coolare än så är vi inte, kanske ett litet halvtrasigt sandslott från dagen innan eller så).
Men då vi båda som bäst höll på med att rulla fram var sitt könsord till tungspetsen, redo för att få ut all frustration, hann Silje före..
 
-KÖDDER DU MED TRYNE MITT!!!
 
Jag och Zlatan tittade förundrat på varandra och på Silje där hon argt såg ut över havet. 
-Ööh, va sa du precis? Zlatan hade redan börjat fnissa. Jag hade redan börjat gapskratta. Silje bara såg oförstående på oss. Hon hade helt enkelt bevisat ännu en gång att det är omöjligt att vara arg på norsk.
Kan tillägga att "ködder du me tryne mitt" har blivit aningen överanvänt av Siljes två svenska sambos sedan dess.
 
I vilket fall hjälpe det oss att komma över de utestående vågorna och tänka om. Vi bestämde oss helt enkelt på studs för att åka ner till Lennox Head 2-3mil söderut och se om det var bättre där.
 
 
 
 
 
Det var det, och vi hade ett par tre sköna timmar i vattnet. Dessutom han vi redan innan vi parkerat fallit för Lennox. Man skulle kunna kalla det Surfers Paradise motpol. Alla, till och med de surfare jag råkade ramla i vägen för, var trevliga. Det var fina vågor och lite folk. Folk man nickade åt nickade tillbaka och log. Och sist men inte minst, inte en enda tribaltatuerad-anabola-kinghit-utövare så långt ögat kunde nå.
 
Även om mina fingrar klagade över att de än en gång såg ut som torkade albinofikon, vägde den positiva känslan i resten av kroppen över mångfalt. En burk vita bönor i tomatsås, lite dagboks-skrivande och en god låt (knöddlemaus) med havet som tavelram, då mår jag..

Kommentarer
Postat av: EDL

Skriver du alltid dagbok när du är ute på äventyr?
Klokt i såna fall!

2012-11-25 @ 20:28:30
Postat av: Nils

Alltid är kanske att ta i, det finns glapp på någon månad här och var. Men jag försöker hålla igång dagboken så mycket det går.

2012-11-26 @ 07:32:46
URL: http://nilsjohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0