Lite crowded i vågorna, för mycket delfiner..

-Did you see the shark?! Paniken i ögonen på den kanadensiska tjejen brevid mig är på pricken samma panik som jag själv kände den första veckan i Surfers Paradise då jag skymtade en fena i vattnet och förlorade all den coolness som jag arbetat tjugofem och ett halvt år för att samla ihop då jag mer eller mindre sprang på vattnet Jesus-style in till land med händerna över huvudet skrikande som en liten flicka medan de som stod där njöt av att se de onda bestarna som visade sig vara mystrevliga Flippers hoppa och leka i vågorna.

Detta hade jag dock inga planer på att berätta för kanadensiskan. Istället satt jag där avslappnat som om jag inte hade gjort något annat än att chilla på en surfbräda i ett hav med mer vithaj än vatten i vattnet sedan barnsben.
Efter bara någon sekund som troligtvis kändes mer som en evighet för min aning mindre avslappnade nya väninna, såg vi delfinen skjuta upp ur vattnet i en våg bara en sex-sju meter bort och rädslan förvandlades till förtjusning.

 

Bilden är stulen från google, men ungefär såhär såg det ut. Rätt sjuk naturupplevelse faktiskt. Vet inte varför men det känns nästan större att surfa med delfiner i vattnet än det gjorde att dyka med en valhaj. Mer verkligt..

Första dagen i Lennox head var vi 7-8 surfare samt en delfin i de finfina vågorna. Mer än perfekt och det fanns inte mycket att klaga på. Dag två var det aningen mer ”crowded” eller fullt i vattnet. Vi var i och för sig färre surfare med istället för en delfin var det tre.
När klockan ringde 05:20 var det inte långt ifrån att jag ignorerade den och lade mig att drömma vidare från där jag blivit avbruten. Men för en gång skull hade de andra två också vaknat av klockan och var redan på väg upp och ut. Tur var den soluppgången.. ja.. se själva.



Soluppgång i Lennox head.. 

Kommentarer
Postat av: Ylva

skrattar alltid när jag läser dina inlägg, hahahaha.
få fina vågor för mig med va

2012-11-26 @ 15:41:03
URL: http://lovelive.blogg.se
Postat av: Nils

Det är därför jag skriver..;)

2012-12-02 @ 03:11:34
URL: http://nilsjohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0