dag 1 sydney

För åtta månader sedan eller så träffades två likbleka trädklättrare för vad vi då misstänkte kunde vart sista gången på många år. (Jag hade redan fått avslag på ett tjog med utbytesansökningar.) Det till trots återförenades vi och hade det inte vart för att glasögonen skymde våra ögon hade man nog kunnat se en eller annan tår av lycka, rinna ner för våra nu bra mycket brunare kinder, där på flygplatsen.



Jack, som numera har ett mycket respektabelt skägg, körde först runt mig i stan och sen kors och tvärs genom Manly, som tydligen ligger ”på rätt sida bron”.

Mer eller mindre varannan mening var:

-See, this is how nice I have it. And this is still winter!
-I get it Jack, its really nice!
-All year man, All year!


Jag vet inte om han försökte övertala mig att flytta hit eller sig själv att stanna kvar. Men riktigt fint är det. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0