Effektiv tid..

Tiden springer ifrån oss snabbare än en känguru hoppar, speciellt alla de kängururs jag sett då de alla har varit i korvformat, inpackade i plast, och inhandlade i Woolworth's mataffär.
Inte jättekryddiga, inte jättemycket näring, gaaanska konstig eftersmak (speciellt de med bäst före igår). Men billiga! WIN!
 
Samtidigt som mina klasskompisar precis har börjat sina terminer där hemma eller i Kanada, följ Gina och Lovisa här, så har vi redan hunnit halvägs igenom vår termin. Jag fortsätter att gå rond efter rond mot bok efter bok och även om det oftast slutar med knockout och en hel del saliv som bokmärke på den sidan jag råkar ha som kudde för kvällen har jag nästan hunnit läsa allt som är obligatoriskt. Detta trots att min gode nya vän Carlo, den första svenska mexikanaren som är engelsman, hjälpte mig att klocka in maxtiden plugg på en dag på 2h och fyrtio minuter.
 
Mina heldagar plugg visade sig helt enkelt efter att ha satt en timer som pausas vid vartenda låtbyte, kaffepåfyllning, samtal med random vid bordet brevid eller fotbollstrixningar i vardagsrummet, bestå av 2h och fyrtio minuter effektiv tid. Tid som dessutom oftast till hälften sits av i en solstol vid poolen. Svårt att få något medlidande här känner jag redan nu så jag ska ta och skärpa till mig. Speciellt eftersom jag slänger bort värdefull surftid.

Kommentarer
Postat av: moster Ewa

Jojo livet är hela tiden en kamp

2012-09-11 @ 10:07:57
Postat av: EDL

Det är på riktigt synd om Nils!
Stackars Nils!

2012-09-11 @ 12:54:30
Postat av: christina

Tack för kortet. DET ÄR KUL ATT HÖRA IFRÅN DEJ.

2012-09-11 @ 16:53:44
Postat av: Lovisa

Tack för länkningen! ;)
Kangabangas? haha! Vad för fancy glasögon har Christian hittat? Kan de översätta från engelska till svenska? Ser så ut! ;)

2012-09-12 @ 03:49:12
URL: http://lovisarogo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0