Första surfet, första vågorna och första träningsvärken

Klichén är fanimig sann, det löser sig. Från att stå utan pengar på en flygplats på kvällen vaknade jag upp i en schysst lägenhet för en helt okej slant med fem sköna dudes (övar mina surfslang så ofta jag bara kan) från något typ skidutbildning i Orsa. Dessutom välkomnar den här utsikten från vår balkong tio meter från stranden;
 
 
Utsikten från balkongen.
 
 
Några av dem hade surfat innan och några inte så vi var alla på en blandad nivå när vi begav oss ut med brädor så fort vi kunde efter frukost. Jag planerar att köpa mig en bräda men vill klämma runt ett par dagar och förhoppningsvis och med det utstråla någon form av skills (ännu ett nytt bidrag till mitt nya ”chilla” vokabulär) som gör att de ger mig en bra deal i någon av surfshoppsen här i byn. Fram till dess blir det hyra dag för dag. Första kvarten i vattnet plockade jag två vågor och skrek ut av lycka så att fiskarna en bit bort på stranden troligtvis trodde att jag drunknade, vilket jag lugnt vinkade till dem att så inte var fallet. En kvart senare ångrade jag mig så mina spagettiarmar knappt kunde vinka över huvud taget. Tre timmar i vattnet första sessionen var kanske att ta i och nu har jag ont över allt. Ont men glad.
 
Jonatan, jag och min polska frisyr efter morgonsurf vid Anchor Point.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0