Saigon/Ho Chi Minh City..

Sa va man i Saigon da.. Det ar en STOR stad. 5.3miljoner manniskor stod det i Lonley Planet. Och over 3 miljoner mopeder. Jag hade gissat pa det dubbla.

Borjar bli trott over att alla internetcafen ar lasta sa att jag inte kan anvanda aao. Det ar riktigt jobbigt att skriva utan. Forut nar jag reste med Martin sa brukade jag alltid lana hans laptop och skriva inlagget med aao och sen bara klistra in det pa datorn med internet. Far ta och sno den nagra timmar nar han kommer hit den 2e.

Han ar for dom som inte vet det pa easy riders mctur ifran Na Trang till Saigon.

Jag och Mowgli kom i alla fall hit igar med buss ifran Mui Ne. Vi hittade ett billigt rum med kabeltv, flakt, balkong och varmvatten for 12 dollar. Helt okej och det ligger i en grand som ar riktigt mysig dagtid, men insag vi senare, riktigt omysig nattetid.

Eftersom vi kanner att vi inte har sett sa mycket av Vietnam som vi vill bestamde vi oss for att gora Saigon poa riktigt!Vi skrev helt enkelt en lista pa saker vi maste ha gjort innan vi far lamna staden.

*Dra till Cu Chi tunnlarna. (Tunnlar som Viet Cong anvande i vietnamkriget)
*Skjuta med sa stora vapen som mojligt. (Kan man ocksa gora vid Cu Chi)
*Ga pa bio. (Lite hemma kansla och riktigt avslappnande nar man ar i en storstad.)
*Shoppa. (Lite klader, lite krimskrams och kanske en och annan present.)
*Ga pa krigsmuseum. (Lite kultur och lite vapen)
*Posta hem skit vi inte behover. (Det borjar bli lite segt att slapa pa tjocktrojor.)

Listan sitter pa vaggen och det hanger en penna brevid. Vi ar tvugna att stanna tills alla punkter ar avbockade!

Igarkvall var vi ute och tog ett varv pa stan. Strosade runt lite och vips! Stoter vi pa tva tjejer som vi kande igen. Det borjar bli en vana att man moter folk man har festat med en kvall eller ett par dagar i ett annat land, i en annan stad eller igar. Vi bestamde oss i alla fall for att motas upp idag klockan nio och fira nyar tilsammans.
Sen i morse motte vi en annan kille som jag festade med i Vang Vieng. Stars kompis for dom som kommer ihag det inlagget.
Han bjod i alla fall in oss och tjejerna till en forfest dom skulle ha pa sitt hotel senare ikvall.

Igar..
-Fan det blir lite segt att fira en hogtid nu nar det bara e vi tva..
-mm.. Vet.. Tankte pa det jag me.

Idag..
-Jaha, sa va vi 12 pers igen!
-jepp! Gott!

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha gött, precis som det ska va! Gott nytt år på dig! Se till att ha en riktigt grym kväll, men det lär väl inte va några problem. Puss!

2008-12-31 @ 12:03:10
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Mamma, pappa,Christina o Janne.

Hej lille gubben. Mor o far är på visit hos släkten. Christina häsar att här är 3 minusgrader och riktigt fint vinterväder. Vi firar nyår med god mat och dryck i lugn och ro här i Måstad. Gott nytt år och kramar från oss alla.

2008-12-31 @ 14:06:39
Postat av: Nils

Gott Nytt år på er! HAde riktigt roligt igår så det var inga problem hehe.. Klarade nästan att festa hela vägen fram till det Svenska nyåret.. Hälsa Christina och Janne! Har ni mycket snö? Puss och kram

2009-01-01 @ 08:53:19
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag avlider! Nu har jag otroligt nog varit uppe hela natten och läst hela din blogg från dag 1. Hela grejen är ju bara helt sjuk, askul, otrolig, fasinerande och alldeles alldeles underbar. Jag skrattar så jag gråter, samtidigt som ressuget ökar för varje inlägg.

Lev livet killen! Innan du blir gammal och faller av pinn.

Kram på dig!

2009-01-02 @ 06:16:34
Postat av: Emelie

Jag avlider! Nu har jag otroligt nog varit uppe hela natten och läst hela din blogg från dag 1. Hela grejen är ju bara helt sjuk, askul, otrolig, fasinerande och alldeles alldeles underbar. Jag skrattar så jag gråter, samtidigt som ressuget ökar för varje inlägg.

Lev livet killen! Innan du blir gammal och faller av pinn.

Kram på dig!

2009-01-02 @ 06:18:02
Postat av: Nils

Fan va kul att hora! =) Klart man lever livet! och klart du ska ut och resa! puss pa dig me!

2009-01-02 @ 14:11:30
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: The Priest

Du sade tolv. 12 är bra. Det hade Jesus. Du tar dig grabben! Sen blev jag lite orolig när jag läste, att du tyckte att det var kul att hora. Lite, lite orolig. Det fattades två prickar där. Prickar och inte pricks. Det är bra; mycket bra. Ha det gött på det nya året !!

2009-01-03 @ 10:57:22
Postat av: Nils

Hahahaha.. Jag gillar ayy jag är som Jesus men resten hehe.. kanske tar mig, kanske inte.. :P!

2009-01-03 @ 12:00:00
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Mr P igen

Jag tänkte bara på din kommentar precis ovanför - fan va kul att ja vad det nu var. Det var bara det. Ha det bra och njut av Ho Chi Min-town! - Det ska va´ vackert i Kambodja har de sagt. Still my very blessings!

2009-01-04 @ 09:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0