30timmar buss på en kvart!

Jag hade laddat mentalt i två dagar för den omtalade fruktansvärda 30timmars bussresan från Vang Vieng till Hanoi. Jag köpte en kortlek, fyllde min Ipod, köpte chips,godis och dricka, köpte den enda svenska bok jag kunde hitta i Vang Viengs bokaffär ("Smuts" om en kvinna mitt i livet.. Yuuak!). Jag mutade Johan så att jag skulle få låna hans miniplaystation. Jag gick till och med upp tidigt för att träna så att jag inte skulle ha så mycket energi när jag väl satt på bussen. Jag var helt enkelt förbered.

30 timmar stillasittande Here I come!

Det första som hände var att bussen fick punka...


-Heeeeeelvette! Nu kommer det ta 40h istället, jag har ju bara förberett för 30!!! Jag höll på att bryta ihop... men...
-Ey guys u want some sleeping pills? I got them from the pharmasy and I bought to many...

-hmm.. (Har för mig Mamma sa nått om att inte ta emot tabletter ifrån människor man inte känner, eller a, inga tabletter överhuvudtaget va det kanske...)

2 tabletter och VIPS! Framme i Vientiene! bara halva vägen kvar. 2 tabletter till och SVIIISCH!
-PLING PLONG!
We are now i Hanoi and this is our last stop.

Det var den lättaste bussresa jag har gjort i hela mitt liv. De är ju för fan jobbigare att ta grön express från Kungälv till Göteborg och det bara motorväg i 20km. Kids don't do drugs! Men sleepingpills på jobbiga bussar, det fungerar tro mig.

Kommentarer
Postat av: Micke

Vaaaaalium! hahah

2008-12-16 @ 11:39:20
Postat av: moster ewa

Vi tog åxå sömntabletter mellan Korea och Frankfurt. Mycket effektivt

2008-12-16 @ 12:54:44
Postat av: Nils

Jepp! MYCKET!=)

2008-12-17 @ 04:06:34
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0