Äntligen åäö!

Orm-Johan kliver in på internet cafet och räddar dagen direkt!
-Varför ändrar du inte tangentbordet till Svenskt så kan du skriva med åäö?
-Öh va?
-Om du gör såhär såhär.. Han knappar lite i ena hörnet på skärmen.. Så blir det exakt som ett svenskt tangentbord, bara det att du inte ser det på tecknen.
-FAN VA GÖTT!

Jag har nämligen hela tiden fått sitta hemma och skriva inlägg för att sedan hålla på att på att pilla med usbminnen och klippa klistra varje gång jag vill lägga upp någontiong med åäö!

Äntligen kan jag och Martin lägga upp inlägg samtididigt! Och äntligen kan en göteborgare få till sina gött igen!


Orm-Johan är mystisk

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilket radarpar

2008-12-05 @ 12:44:41
Postat av: sandra

annars funkar det bra med altkommandon också. (:



é alt+130

å alt+134

ä alt+132

ö alt+148

Å alt+143

Ä alt+142

Ö alt+153

2008-12-05 @ 13:50:47
URL: http://sandraeklind.blogspot.com
Postat av: Nils

Fast alt kommandona fungerar inte alltid. typ ingenstanns i thailand iaf. och att bara ha åäö på tangentbordet äger!

2008-12-06 @ 05:34:47
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: sandra

bättresentänaldrig.



jasså? funkar fint i UK iaf. sant, men skulle fucka up så mycket om jag bytte till svenskt tagentbord - eftersom att jag blivit så van vid att ha ett brittiskt. frågetecken och snabel-a sitter så bekvämt till nowadays.

2009-02-09 @ 16:39:00
URL: http://sandraeklind.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0