JULAFTON.. INTE!

Det är inte jul i Vietnam. Imorse när jag vaknade klockan halv sju för att Mowgli, Lindsay och Leia kom och knackade på dörren, kände jag det direkt. Det här är inte jul. Ska fira dubbelt så mycket nästa år istället. Men tills dess får man ju göra det bästa av situationen.

Så det första jag och Mowgli gjorde i morse var att gå runt i två timmar för att hitta tomteluvor. Eftersom vi inte ville betala överpris köpte vi 6 stycknen och gav de andra var sin. JAg har inte tagit av min sedan dess. Mitt egna lilla julpynt helt enkelt.



En annan sak som gjorde dagen lite bättre, tro det eller ej, var Gud. Övertygad ateist som jag är så brukar inte kyrkor vara min grej. Men idag kändes det riktigt trevligt när jag och Mowgli hittade en katolsk kyrka. Vi kollade när dom julpyntade och bara sög in stämningen lite. Dom verkade uppskatta att två vitingar kom förbi och nickade uppskattande emot oss... Tills... Jag var ju bara tvungen...
Kan ju inte vara i en kyrka utan att ta lite bilder. Och hur roliga bilder hade det vart om det inte var några psykadeliska ögon i bilden.



Slutade helt enkelt med att vi fick onda ögat av Vang Viengs biskop så vi drog. Mowgli han dock lämna en antikristdemon i toaletten utan spolfunktion, så biskopen utan humor fick så han teg. (Förlåt Martins pappa vet att du är präst. Men funkerar inte spolknappen så gör den inte;))

Nu ska jag försöka övertala alla jag hittar att vi ska dra till ett bastuställe som jag hittade igår. Kanske blir lite vinterstämning i all fall!

Lite svårt för en Israeel att förstå dock..

- You sit in a room that is heated up to 75 degress and sweat? hmm.. just one question.. WHY?
- Its nice!
- Again.. Sweat.. Just sit there and sweat?
- It´s good for you and you fell very clean afterwards!
- But still.. I dont know..
- There will be girls there aswell..
- And what time was this?

GOD JUL PÅ ER ALLA!

Kommentarer
Postat av: din mamma

God jul Nils. Vi har precis ätit julfrukost med risgrynsgröt. I eftermiddag ska vi till Emelie och fortsätta firandet. I morgon blir det revbenspjäll hos oss. Jag uppskattar att du har försökt ringa. jag har väntat på att telefonen ska ge ifrån sig en signal. Jag får tåla mig till imorgon. Kram Karin Moa skickar också kramar.

2008-12-24 @ 11:25:16
Postat av: The Mr Priest

Jag känner doften av antikristdemonen ända hit. I want to say - curse - men min Gud säger: Han kom i alla fall till mig när han kände sig lite vilsen och önskade lite god stämning. Han kan ju inte hjälpa att han mötte ett pucko, som trodde att han ägde stället. Men det är helt fel. Det gör ju jag. Så säg blessings istället. Så då gör jag det: Blessings. And Mary, merry X-mas !!

2008-12-24 @ 16:45:24
Postat av: The Mr Priest igen

Och det där med bastun - Klockrent !!!

2008-12-24 @ 16:46:48
Postat av: Bittan o Tommy

God jul Nils

Vi längtar efter sol o värme o tar nog en restresa i januari

Bittan o Tommy

2008-12-24 @ 17:18:43
URL: http://ninjastatus.blogg.se/
Postat av: Nils

aaaaa.. Julmat! Aven om jag inte langtar hem sa saknar jag det sa in i... Min julmat bestod av redcurry chicken med annanas. Inte superjuligt direkt... Haha tack for blessingen pappamartin=) Ska be Mowgli att halla sig nasta gang;P

Gore Tommy och Bittan! LATT VART!=)

God Jul igen.. Nu ska jag ta ett morgondopp

2008-12-25 @ 05:14:56
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0