Knapra ormhjartan!

Ibland är det väldigt svårt att tro att saker händer av en slump. Vi satt och käkade i Hanoi och var lite deppiga över att vi egentligen inte hade haft så mycket till äventyr på ett par dagar.

-Damn! I want to meet strange people and eat disgusting things.. Mowgli suckar och tar en sipp av sin cola.
.
En asgo tjej som precis höll på att passera vårt bord stannade upp och lutade sig in mot vårt bord.

-Sorry, I couldnt help overhearing that. We are going to a snakefarm today to eat snakes, snakehearts and to drink snakeblood. It's cheeper the more people there are, so come along!
-oooooh! Vi kollade alla fyra på varandra och kom på ca 0,1 sek överens. I kör sa vi alla på samma gång. YES!!!NO!!!
Jag, Mowgli och Lindsay sa Yes och Leia sa No.
 Hon kollade förvånat på oss..
-That would be disgusting! I'm not doing that!

Men eftersom hon inte har så mycket att säga till om sa satt vi 30 minuter senare i en taxi på väg ut på landet för att käka ormar! Mumma!

Mowgli som tidigare kallades Orm-Johan fick nästan tillbaka sitt gamla namn när han skulle fram och leka med en levande kobra..

-NOOOOOOOOO! Fem stycken springer fram for att stoppa honom och skriker i kör... One bite! You Die!


I mowglis hjärna; Jag vill klappa!

Mowgli skrattade lite men tystnade fort när alla Vietnameserna gav honom onda ögat. Troligvis inte for att dom brydde sig det minsta om han dog eller inte. Hade det inte vart några turister där så hade dom sakert låtit honom dö. Men.. Nu när vi va ett gott gäng hade det kanske inte vart den bästa reklamen om han plöttsligt börjat tugga fradga, segnat ner och landat på ormen vi skulle äta. Hade ju inte vart hygieniskt alls.


Ormhjärta?.. någon?.. inte?.. ok..

Efter vi sett hur de lekt med ormarna, skurit ut gifttänderna och mjölkat dem på blod satte de oss vid ett bord. Vi började med att shotta blod och galla.
 
Vi trodde att vi skulle få ett hjärta var. Så va tyvärr inte fallet så det blev bara Mowgli och en av de andra killarna som fick shotta varsitt hjärta. 

Det spelade inte så stor roll eftersom dom efter ca 15 minuter kom in med sakert åtta olika rätter. Alla med orm i.

Soppa, grillad, wokad (tror jag) vårrullar och några andra jag inte vet vad jag ska kalla. Den godaste var den grillade som var mixad med grönsaker och ris. Den smakade typ som bläckfisk. Den som var minst tilltalande för mig var den som var enbart gjort på inälvor soja och salt. Tror inte ens att dom hade varmt upp den. Vårrullarna kunde man inte riktigt urskilja ormen i men man fick någon slags sås att doppa dem i, så det var också helt okay. Mätt blev man i alla fall och magen dagen efter var faktiskt på bättre humör än på länge.

Det skulle tydligen också vara någon slags afrodisiak, men om det fungerade fortaljer inte historien.
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Hur smakade det? Var det en hel måltid? Skulle du Äta det igen?

2008-12-19 @ 17:40:01
Postat av: Lisa

Hej kära kusin. Jag är fruktansvärt avundsjuk på dig skall du veta. Vilket äventyr! Tråkigt att lämna martin förstår jag. Ni möts säkert igen på resans gång. Sjukt roliga klipp. Vi har full koll på dig här hemma. Väntar spänt på nästa video:) Saknar dig. mammi och pappi hälsar. NJUT nu riktigt ordentligt. Puss Kusinen

2008-12-19 @ 19:50:51
Postat av: maya

nej usch fyyyy, men va det gott?

2008-12-19 @ 21:07:39
URL: http://mayahataichanok.blogg.se/
Postat av: Nils

Hej Lisa! Jag och Martin ska motas upp nu om ett par dagar sa det ar lungan! en reunion! hehe KUl att du laser! Halsa Mor och Far!

Glomde anna skriva om hur maten smakade sa jag lagger till lite pa inlagget istallet!

2008-12-20 @ 05:26:08
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Martin

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!! JAG VILL OCKSÅ ÄTA ORM!!!! AS!!! Gör om gör rätt!!! I wanna to!!!



När kommer ni? Jag har redan fått jobb i stan här. Men kommer ni så drar vi någon annan stans.

2008-12-21 @ 04:03:31
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Marcus

när kommer ni hem?

2008-12-21 @ 13:21:08
Postat av: Nils

Aldrig!

2008-12-21 @ 13:56:51
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Ann

2008-12-22 @ 08:23:03
Postat av: Ann

Hej Nils! Jag brukar starta morgonen med att läsa vad min lilla kusin har för sig. Idag blev jag lätt illamående, men du ser välmående ut. Många julkramar från Ann, Stefan och grabbarna hälsar.

2008-12-22 @ 08:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0