Att skeda eller sova på golvet?

Det är frågan..

En sak vi har haft problem med här i laos är att det faktiskt är ganska kallt på kvällarna. Vi lärde oss det den hårda vägen när vi stannade mitt ute i djungeln för att övernatta en natt på vägen till Luang Prabang. För det första så fanns det inga rum med 2 sängar. Skit, tänkte vi. Men, men vi delade säng. Saken var bara den att när vi kom hem på kvällen, efter middag och tre fia med knuffrundor med ett par nya vänner, så insåg vi att det bara fanns ett täcke.

-Det här är fan inte sant..

-Jag vet..

Det är nämligen förbjudet enligt lag för Laosmänniskor att vara ute efter tolv så vi kunde inte fråga efter ett till täcke. Vi hade inget val vi var tvungna att dela.

-Det här känns så fel, jag håller just nu på att krypa ner under täcket.. Med en man väntandes på mig!!!!.

-Jag väntar fan inte på dig.Och ge mig lite plats!! Trycker bort Martin med foten..

Det var såå kallt. Vi hade en outalad regel att hud inte fick röra hud så vi låg hela tiden 30 cm ifrån varandra, men delade ändå samma täcke. Så det blev liksom en luftficka mellan oss där kall luft hela tiden passerade igenom.

Jag vaknade mitt i natten av att jag skakade av av köld. Det finns som alla vet två typer av täckeanvändare. Dom som gillar att ha täcket under armen och dom som gillar att ha täcket över axeln. Jag är den senare och Martin är givetvis motsatsen.

Klockan 0300...

Det var väl självaste fan vad det här landet kunde frosta till då. Tittar bort mot Martin. Måste försöka smyga åt mig lite täcke. Drar i täcket. Måste lyckas få täcke över axlarna. Drar och rör på mig lite. Måste få täcke innan jag försfryser. Åååhh, täcke... Råkar nudda Martin. Okej... det där hände inte. Fokusera nu Nils! Hur ska jag kunna få mera täcke utan att väcka Martin så att han tar tillbaka det? Det här är fan inte semester längre. Kan man be till Buddha efter varmare väder? Drar lite till i täcket. Får upp det till nästan lagom. Hepp! Nära ögat där. Måste lyckas utan att toucha. Inget jävla gaymoment här inte. Drar till. Yessss. Yestecknet. Hmm, Martins tår syns? Fan då lite synd om honom, han kommer förfrysa tårna, tvekar en  kort stund men börjar få tillbaka känseln i axlarna.. Aaah värme..



Dagen efter the battle of the sheet!

Kommentarer
Postat av: Kilkur

Men naw!

2008-12-02 @ 22:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0