En öde stad..


Igår När vi kom till Koh Samui tänkte jag först att oj, va stressigt det är här! (inte nära på som i bangkok men ändå) en massa moppar, bilar och människor på väg åt att möjliga håll.


De första tio minuterna i taxin höll vi på att krocka fyra gånger och köra över typ sju mopedister. Men sen började trafiken lugna ner sig och jag tänkte att det här är ju rätt lagom tempo ändå. Lagom med folk och så alltså. Efter ytterligare tio minuter började det nästan bli lite för tomt. Visst var det lite människor och hus och så men verkligen inte många. Efter ännu en stund stack jag ut huvudet genom fönstret och ropade hallå! Då var det så lugnt och tomt att det ekade ut över nejderna och mellan palmerna i skogen. Inte en levande varelse förutom jag, Martin en kinesgumma och chauffören.


Vi bor i en jättefin bungalow med AC, varmvatten och kylskåp, på en liten beachresort med kanske 50-60 rum. Jag gissar på att det bor ca 15 personer här just nu.

Vi var precis nere och åt middag i restaurangen vid poolen. Fin utsikt, romantiskt, ljudet av vågorna och bara backstret boys ballader på låg volym i högtalarsystemet.


Det var bara en enda sak som fattades. Tjejer. Det var totalt nio matgäster där. Alla män två och två precis som jag och Martin och alla insåg hur fel detta var! Vart fan e alla tjejer? Vi blåste ut det romantiska ljuset som servitören tände på varje bord, som en liten ironisk diss till alla ensamma män, och åt upp den dyra maten fort.
Istället bestämde vi oss för att gå runt lite i stan och se efter om det fanns några tjejer här överhuvudtaget.


Svaret är nej! Här finns inga tjejer alls. Det finns över huvud taget inte ens några turister.  Vi såg inte en enda!

Sammanlagt såg vi; 3 killar som ville få oss att sy upp kostymer, ca 13 thaimassagekärringar som ville ha in oss för knådning (vi är fortfarande stela sen senast) och sist men inte minst såg vi (konstpaus) 2 katter.


Ändå gick vi säkert någon km åt varje håll på storgatan. Här märks det verkligen att det är lågsäsong. Lugna lilla Koh Tao är ju rena Ibiza om man jämför med det här.


Men men vi har ju bara vart här en kväll än så vi får se imorgon vad vi hittar på stranden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0