Spring i benen..

Vi borjade var resa ifran Chiang Mai vi tolvtiden, eller rattare sagt, minibussen skulle komma vid 12 men kom 13.15. Dom ar till och med varre an sj har. Eftersom minivannen var full med folk och vaskor sa hoppade chaufforen upp pa taket och la vara vaskor dar istallet. Vi trodde givetvis att han spande fast dem dar och hoppade in i bilen. Det gjorde han inte. Han la dom ratt och slatt pa den lilla packboxen uatn snore eller natt. Som tur va sa var dom kvar nar vi kom fram och insag att dom inte satt fast.
Ett under att dom var kvar nar vi kom fram.

I minibussen hamnade jag mitt emellan 2 skitsnygga hollanskor och med 3 Irlanska tjejer bakom mig. Vi hade jattekul och 8a timmar bara flog forbi. Martin hade inte riktigt samma tur och hamnade brevid en fet tysk sexturistgubbe. Tysken hade ingen koll pa hur lang ifran man ska halla sig ar man pratar med nagon sa varje gang han talade till Martin fick han pressa sig mot fonstret for att inte fa tyskens saliv i ansiktet. Martin tyckte det var den langsa minibusresan han akt i hela sitt liv.

Overskottsenergi pa halva vagen.


Minibussen tog oss till Chiang Kong som ar en gransstad. Typ alla stader har uppe har kommit till efter opiumsmuggling men nu har dom bytt till att frakta turister istallet. Hela staden ar en enda gata med hostels och barer men som vanligt var det helt dott pga lagsasong. VI tankte bara kaka och sova. Sa blev det inte.

Jag, Martin, 2 hollanska tjejer, 3 Irlanska tjejer och 1 tysk tjej borjade istallet spela ett hollanskt kortspel. Det gick ut pa att skicka runt kort, sla handen i bordet och tillslut om du var sist dricka ett halvt dricksglas med Gin. Blev helt galet. Alla i stan gick typ och la sig vid 11, men vi lyckades hitta ett disco mitt ute i ingenstanns.

Ginglaset och psykadeliska ogon.

Dom spelade bara hip-hop fran 1995 och ratt ofta sa pausade Dj:n musiken och rappade lite pa Thailanska, helt i otakt och utan rim. Ganska sjukt. Ibland pausade han bara musiken bara for att bestalla en ol till sig sjalv. Pa vagen hem gick jag och dom tva hollanskorna vilse eftersom vi var sa inne i varan thailanska rap. Kom hem typ 2,5h innan vi skulle aka minibuss till Laosbaten.


Mer psykadeliska ogon.



Slutligen.. Psykadeliska brost..


Kommentarer
Postat av: Anton

Jag tycker nog bättre om den nya fotoserien...

2008-11-27 @ 13:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0