Schleten=Lökig..

Just nu är jag ett praktexemplar av vad stockholmarna skulle kalla lökig. Jag och Martin började vår resa från Koh Samui vid lunchtid igår och först nu 38 timmar senare har vi äntligen hittat ett rum i Chiang Mai.


Den stenhårde sjömanen var sjösjuk som en liten elev.. MES!

 

Massa timmar båt, vänta, buss, vänta, tåg, vänta, tåg och ingen vänta...  ...taxigubbarna är snabbare på att slänga upp ens väska på deras pickup än Martin är på att berätta en historia för två främlingar i en busskur.

Äntligen fick vi använt våran Lonleyplanetbok lite också för att hitta ett schysst billigt hotel med gratis internet. Vi bokade bara 2 nätter ifall vi hittar nått bättre. Fan, jag tror vi börjar få kläm på det här. Om vi inte passar oss kanske vi snart måste sluta kalla oss flashpackers och gå över till backpackers igen.. Hemska tanke ;)

Det var faktiskt min första gång på en sleepervagn inatt. Var faktiskt skönaste sättet jag någonsin rest på tror jag. Skön madrass och ingen som snarkade högre än jag själv. Saknades bara 7,5 cm så hade jag kunnat sträcka ut mig.

Lille Tiger innan LökMartin skrämde honom..


Klicka f�r att st�nga bilden

Grannen på tåget i slafen tvärsöver var världens sötaste lilla thaikille på typ tre år. Jag och Martin fattade aldrig vad han hette så vi döpte om honom till tiger. Tiger gillar Nils. Varje gång jag kollade på honom började han skratta det sötaste lilla skratt jag hört.. tills elaka gubben martin börjar göra grimarser och förstör alltihop.. Klart ungen blir rädd för LökMartin när han sticker sitt lökiga ansikte mitt ivägen för snällnils.. Stackars barn!

 


Efter 20timmars resa slutar till och med vi att skrikskratta..

 

En annan lite speciell känsla uppstod på bangkoks tågcentral när vi hängde på låset till Kentucky Fried Chicken. Nej... Det var inte när dom öppnade och vi äntligen fick äta lite efter 18h svält.. En liten flicka på typ 7 år ryckte plötsligt mig i armen. Jag vände mig och och där stod en hel Thaifamilj helt överlycklig över att jag och Martin gick med på att posera på kort med hela familjen och sedan med dem en i taget. Dom måste ha vart ifrån landet eller nått och typ inte alls sett många vita killar. Jag och Martin kände oss som Hulk Hogan och Dolf Lundgren bland de korta tacksamma små thailändarna.



Kommentarer
Postat av: Karin

Det låter så mysigt när du berättar. jag skickar en mamma kram.

2008-11-17 @ 21:12:43
Postat av: Simon

Tjena! Verkar som om ni har haft rätt schysta upplevelse redan nu. Kommer nog garanterat bli fler! Jag skriver väl mest för att säga att bloggen och det ni skriver är grymt kul att läsa och för att jag själv och en kompis åker ner till Thailand den 1 och stannar så länge vi kan. Hade varit grymt kul att träffas och dricka lite bira och röja järnet! Hör gärna av er till min mail.

Kör hårt!

Pz!

2008-11-18 @ 14:33:06
URL: http://www.thailandslivet.se
Postat av: Nils

Hehe tack mamma den värmde=) Hej Simon de hade vart jättekul synd bara att vi är påväg ifrån thailand nu.. planerar att va i laos inom 7-9dagar lr nått.. men vi kanske ses när/om vi kommer till thailand igen! Kul att du gillar bloggen!

2008-11-18 @ 17:46:38
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0