Vi klarade det!

Idag tog vi vårt mod till fånga och gick för andra gången i Thailand in på en T.A.T turistinformation.

För säkerhetsskull hade vi bara med oss en begränsad summa pengar. Ville ju verkligen inte göra en repris på vårt senaste besök i bangkok. Då vi tog ut alla pengar vi hade på våra konton och kastade dem på Minigrisen (säljaren) tills han inte syntes under alla sedlar. Vi var fast beslutna om att lyckas. Bara två minibussbiljetter till Thailand-Laos gränsen, INGET mer.

-Hello.. We would like to go to the border..Hon som tog emot oss var nästa lika söt som minigrisen, men vi hade vart med förr så vi var på vår vakt.

-Yes.. We have a three day packa…

-NO PACKAGE!  Vi var  på vår vakt så att hon inte skulle lyckas manipulera oss till att köpa nått nytt paket.

-Hehe, oookey.. Hon kollade på oss som om vi var konstiga i huvet. Vi tog kanske i lite för mycket.

-We have bus that leaves every day at 12. Hon såg glad ut igen och vi slappnade av.

-You will be there around six.. ..and it includes one day in hotel. Det sista sa hon jättefort.

-Sounds great.. NO WAIT!! NO HOTEL!!! Riktigt nära ögat där. Tur att Martin var vaken för jag hade redan på något magiskt hunnit skriva halva min autograf på kvittot. Trollkvinnan hade manipulerat mig ändå. Jag la genast ifrån mig pennan som om den hade bränt mig.

-ONLY BUS!! ONLY BUS!!

10 minuter senare när vi kom ut var vi helt enkelt tvungna att göra en high five. Vi hade lyckats! Vi köpte bara varsin minibussbiljett upp till gränsen. Och det bästa av allt. Vi köpte den billigt. Vi avslutade våran perfekta dag med att faktiskt lyckas pruta mer än 4kr på tuk-tuken hem. Inget kan stoppa oss nu!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Detta har blivit min nya favoritblogg =) Går in varje dag för att läsa och får mig alltid ett gott skratt för jag kan tänka mig att jag hade nog gjort likadant som ni gör :P Så fortsätt skriva! =)

2008-11-23 @ 23:30:51
Postat av: Nils

Man tackar!=) jättekul att höra!

2008-11-24 @ 04:12:28
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: M

haha.. Bra jobbat! :)

2008-11-24 @ 08:11:27
Postat av: mackan

Hahah you make my days boys... Nä bäst att fortsätta renovera här hemma i verkligheten :D

ha det svin bra.. dont you go die on me..

2008-11-24 @ 17:51:18
URL: http://www.xtremedesign.org
Postat av: Nils

kanns inte alls fel att sitta i Laos nar du jobbar med lagenheten.. inget byte..:)

2008-11-27 @ 06:22:54
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0