Koh Tao och dykning

När vi väl kom över att minigrisen lurat oss, kollade vi oss omkring och insåg att vi faktiskt fortfarande va i Thailand och att vi ändå befinner oss på en paradisö.
Jag kan tänka mig ett par scenarion som skulle ha vart värre om man säger så.
 
 
Koh Tao är verkligen en vacker ö och jag trivs bra mycket bättre här än jag gjorde i stressiga bangkok. Det är vackert här och riktigt, riktigt lugnt och skönt. Jag tror nästan att det hade vart för lite att göra på dagarna här om vi inte hade vart här för att gå på dykkurs.
Klart att det finns barer och så här på kvällarna men det är mer "sitta och chilla med en chang" än bangkoks version "8 shots, en bucket (=en spann med drink) och svep".


Vi började dykkursen i förrgår och kollade lite på film, sen dök vi i poolen och hade lektioner igår och idag var vi ute och dök på riktigt för första gången. Vi var nere på ca 7m och vi såg säkert 2000 fiskar i 100 olika arter. Korallerna här är fina och tuffa att se på, men dom är för det mesta bruna och inte alls som på film.


Imorgon ska vi dyka två ggr och gå ända ner på tolv meters djup. Vi är nere i ungefär en timma, även om det oftast känns som om vi bara har varit nere i en kvart.


Vi har även snackat med minigrisen och han försäkrade att dom nästa två rummen vi kommer att bo i är mycket finare. Sen ordnade han också så att vi kunde flytta fram kursen en dag för vi vill ha ledigt dagen efter Halloween så att vi slipper dyka bakfulla.

Peace!


Kommentarer
Postat av: Erica

du är så söt i våtdräkt, Nissepisse =D

2008-10-30 @ 17:10:49
Postat av: Nils

Tackar=) Den smiter verkligen at!hehe

2008-11-01 @ 05:08:12
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0