Hemma.. Och vafan gör jag nu?

Det gick faktiskt mycket smidigare än jag trott att övernatta på Stanstead. Käkade lite Burger King och byggde ett fort av mina väskor och några bänkar som hade klarat vilken snöbollsinvasion som helst (till och med de olagliga isbollarna som kunde få en skickad till rektorn i tvåan) i ena änden av terminalen. Lade mig ner och stoppade mina nya, mycket bra hörlurar i öronen och somnade med Sollsbury Hills av Peter Gabriel i öronen. Jag vet. Lite gay,(inget ont i det föresten) men det är en grym sång.


Borta bra, men hemma bäst!



Eller är det verkligen så?
(Dreamland på Bali där jag var för cira 140 timmar sedan.)



När jag somnade var jag helt själv, men när jag vaknade var det fullt med sovande folk på bänkarna som hade byggt sina egna borgar. Ingen lika fin som min och det hade en äldre dam på runt 60 år inset. Hon delade nämligen min ryggsäck som huvudkudde men åt andra hållet. En allierad tänkte jag och sov vidare.

Jag vet inte om det var jag eller damen som såg skräckinjagande ut men rövarninvasionen kom aldrig och ingen vågade sig ens försöka att entra Mattisborgen. När jag vaknade på morgonen och skulle gå för att checka in lyckades jag till och med sno med mig min väska som hon hade haft som huvudkudde utan att väcka henne.

.. Nu när jag tänkter på det, hoppas hon var vid liv.. Hon lucktade allt lite konstigt..

Nä, sånt ska man inte skoja om! Fy dig Nils! Men jag måste verkligen tvätta väskan..

Väl hemma i Kungälv insåg jag att ingenting var sig likt. O´Learys har bytt namn till "Malt och Humle" eller nått sånt och minst en pizzeria har bytt namn. Världen är upp och ner och jag vet inte hur någon ska klara sig ur det här!

Så nu till den stora frågan; Vafan ska jag skriva om nu när jag är hemma? Ska jag skriva alls?. Ska jag bara fortsätta skriva om vad som händer på dagarna och försöka bli någon wannabe Kenza (en av Sveriges störrsta bloggare) och skriva inlägga som ser ut såhär; Just nu lagar jag mat och sen ska jag kolla på desperate housewives.. Det inlägget har fått 227 kommentarer just nu.

Jag vet inte varför med det känns inte som om det hade vart lika många som hade vart intresserade om jag skrev; att igår chillade jag med Hugo och Matte. Vi gick prommenad och sen funderade vi på att kolla på tv, men kom istället fram till att åka hem och sova.. 0 kommentarer skulle jag tro.

Jag ska ta mig en Ferdinand funderare på detta under kork-eken och när jag kommer på något ska jag skriva om det!

Ha de så gött så länge och ni som läsare som fortfarande är ute och reser; För det första njut så in i! Och för det andra, Kom inte hem!


Kommentarer
Postat av: linn

fortsätt skriva!



2009-04-24 @ 11:52:02
Postat av: Tomas

Ja för sjutton, skriv, helst såna där jätteintressanta grejer som vad du har för skor på dig just nu, eller vart du köpte tröjan, ja osv... ehhh... Eller spara till ny resa :) Välkommen hem!

2009-04-24 @ 13:13:46
Postat av: Mowgli

Skriv. Men skriv inte om sånna saker som att du käkade en Kebabpizza och fick ångest över det senare och gjorde hundra sit-ups. Inget intressant att läsa alls.



Gör istället så att du skriver dina historier. Skapa lite alter-egon som är ute på äventyr hemma i Sverige. Låt de saker som berör dig här hemma bli lite extra häftiga så som det varit med bloggen hittils. Rövarhistorier helt enkelt. ;)



2009-04-24 @ 13:27:09
URL: http://jag-ar-vilse.blogspot.com
Postat av: Sara

Du måste iaf blogga tills du börjar göra nåt normaltråkigt. Nu är du väl mittemellan två äventyr..

2009-04-24 @ 15:27:22
Postat av: mackanlackansackanpackantrackan

Länma ditt mobilnummer istället.. eller ring mig.

2009-04-24 @ 15:39:39
Postat av: Fredrik

Detta har blivit min absoluta favoritblogg! Jag litar på dig, du fixar en intressant blog även från sursvenssonslagomsverige! :-)

2009-04-24 @ 18:45:30
Postat av: Dennis

Tjena hej!



Och välkommen hem!



Har följt dig nu ett 3 månader tror jag..och det känns lite trist att bara säga Hej Då till dig...på nått sätt

2009-04-24 @ 20:52:38
Postat av: Joakim

Jaaaaa?

Kanske komma upp till personalafterskin på söndag??

2009-04-24 @ 21:50:33
Postat av: Joakim

Förresten, shit vad sommar det har blivit hemma..

2009-04-24 @ 21:52:03
Postat av: maya

Hur känns det att vara hemma? Själv brukar jag vara rätt deprimerad några veckor, borta bäst o hemma bra. Den där stranden i Bali... där vill man vara

2009-04-24 @ 22:34:13
URL: http://mayahataichanok.blogg.se/
Postat av: M Annerstedt

vi borde starta en insamling så att nils (och martin) kan fortsätta resa, med villkoret att de fortsätter blogga åt oss!

2009-04-25 @ 01:28:47
Postat av: Dan

Fortsätt skriv. Det har varit en grymt underhållande blogg hittills.

2009-04-25 @ 01:30:57
Postat av: berndt

HEj vill tacka för en kul reseskildring OCH mycket fina foton totalbetyg 4,87 av 5.

Varför inte: go for it

Plåta på och skriv så att kameran och pennan glöder.

Alltid gör du nån glad där ute i cybern

än en gång tack!

2009-04-25 @ 02:52:00
Postat av: Linda

Jag ska lägga dig på bloggkoll nu, för då missar jag inte nästa resa..... för den kommer..... lika säkert som att solen går upp.



Efter min första resa (den med levande getter till komodo, Not!)så åkte jag 5 vintrar på raken, och efter det så ofta vi kan.



Once a backpacker - Always a traveller!



Det har varit ett nöje att läsa dina inlägg, typiskt att jag började så sent, men det finns ju att läsa ikapp förståss....



Ha en härlig sommar! //Linda

2009-04-25 @ 08:33:11
URL: http://sandmellantarna.blogspot.com
Postat av: Anna

Går in och kollar två gånger om dagen, tycker alla dina inlägg ÄR SÅ BRA och jag blir så inspirerad att resa jag med. sist jag var i asien blev det bara en månad, och det är på tok för kort!!!!!!! halvåret minst ska det vara så man hinner med :) fortsätt skriv!

2009-04-25 @ 10:47:09
Postat av: Rebecca

Fortsätt!!!!

2009-04-25 @ 11:49:52
Postat av: Martin

You will never stop blogging...

2009-04-26 @ 13:59:57
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: augusta

fortsätt blogga!

2009-04-26 @ 15:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0