Jag tror jag har dödat Sir Väz!

Imorse tog jag mig trots en rätt het comeback i festsvängen natten innan, mig upp och tog båten ifrån Gili Trawangan till fastlandet. Tog publicboat vilket kostar 8kr istället för 24. Bra backpackerpoäng.

Sen lyckades jag ta mig förbi alla försäljare och chaufförer och tiggare och hästar på kajen utan att spendera en enda slösad slant. Jag sa till och med nej till en jättefrestande kokkosnöt. Bra backpackerpoäng.

SEN. Lyckades jag få en chaufför att köra mig till Sengiggi för bara 30 000(=32kr) fast priset till och med stod skrivet på skylten utanför hans shop. Jag var överlägset den som hade betalat bäst pris i minibussen. BRA BACKPACKERPOÄNG!

Det här börjar likna nått tänkte jag, när jag satt och åt min frukostpankaka i Sengiggi. Jag kanske inte är världens sämsta backpacker längre.

Jag hoppade upp på min nyhyrda nightridermoped och styrde mot Kuta. Söderut. Det kan ju inte vara så svårt. Teckniskt sett är det liksom som att hela tiden köra neråt. Man måste bara känna efter noga. Tre timmar senare stannade jag tillslut och kollade på kartan för första gången. Jag var nu på östra Lombok. Skit.
Det var bara indonesier överallt och inga vita. Då! Mitt i vägen kommer prins Johns sidekick Sir Väz ringlande. Jag hade inte en chans att stanna. Körde rätt över den ca 1,5meter långa ormen. Kändes skitskumt. I paniken stannade jag mopeden och kollade tillbaka på den stackars Väz.

En hel massa människor började kolla åt mitt håll och någonstanns i bakhuvudet kom jag ihåg texten i Lonley Planet där det står att om man är med i en bilolycka så ska man bara ta sig till närmsta polisstation pga att det snabbt kan ansamlas en lynchmobb. Jag hade eller har ingen aning om vad för slags helig kraft, eller gudssymboler ormar är i indonesien och jag var inte sugen på att lynchas så jag bara startade mopeden och drog gasen i botten. Hela tiden tänkte jag på Missisippi Brinner och hoppades att ormar kanske inte betydde så mycket för folket här ändå.
Ingen stannade mig och nu sitter jag säkert i Kuta olynchad.

Tycker ändå synd om ormen.

R.I.P. Sir Väz

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag är riktigt avundsjuk på dig just nu ska du veta :)

Ja, vi kanske syns nästa vinter! Ha det bra!

2009-04-04 @ 17:14:29
URL: http://onmyroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0