Joel!

Så tillslut tog jag mig samman och körde hela vägen tillbaka till Sengiggi, lämnade tillbaka nightridermopeden till Mohammed, och tog båten till Bali.

Ibland skäms jag lite när jag tänker på så kallat "riktiga backpackers" som tog sig runt på alla dessa ställen för 25 år sedan utan en enda turistguide, Lonley Planet eller engelsktalande människa inom 3000-kilometers radie. Nu behöver man liksom inte göra mer än att betala en liten summa pengar, stå och vänta på att bli upplockad och sedan fösas som får/dagisbarn runt mellan bussar och båtar innan de släpper av en utanför nästa hotel i nästa stad. Tur att jag hade min bärbara dvd i högsta hugg på båten så jag kunde skjuta undan alla dessa tankar fortare än en Svenks torsk i Thailand säger "Massage".


2000-talets backpacking och Entourage.

Väl framme i Kuta på Bali så hade jag bestämt träff med Joel på hotellet. Verkligen sjukt kul att se honom. En bamsekram och sen ut och festa gärnet på alla Balis uteställen, tänker kanske ni? En snabb matbit och sen tio öl, en flaska Arak (Den lokala starkspriten som har get hårda festkvällar namnet Arak-Attack) och snacka med hundra brudar?

ICKE!

Jag och Joel gav visserligen varandra en helt heterosexuell tre-minuters-bamse-kram och de sedvanliga manliga slagen på axelnärven som för alla unga män betyder jag är glad att se dig, men dagen efter fortfarande gör armen öm. Men efter det blev det inga öl. Ingen Arak och absolut ingen Arak-Attack. Istället så stannade vi hemma hela kvällen, åt lite kakor och diskuterade den aktuella skattesituationen i Sverige.
Nu kanske ni tror att jag är ironisk, men ni kan fråga alla dessa hundra hungriga brudar som gick miste om de två fagra Svenska gossarna. Vi kunde inte bara lämna denna otroligt viktiga politiska fråga olöst. Vid tvåtiden hade vi kommit fram till svar som Svenska politiker har försökt hitta i flera decenier. Svar som skulle kunna ge Sverige en välfördelad välfärd i tvåhundra år framöver.

Synd bara att vi hade glömt dem igen i morse då vi vaknade..

Joel!

Planen är nu att vi så fort som möjligt tar oss härifrån och vidare till östra indonesien för att kolla in Komododrakarna på ön Flores och fyra meters djävulsrockorna alldeles utanför. Nu ska vi ut och leta transport.

Kommentarer
Postat av: moster Ewa

Glad Påsk!

Drakarna ligger på ägg, så ni kanske kan fixa några till påsklunchen.

2009-04-09 @ 09:45:10
Postat av: Kay

Jag skulle rekommendera Perama Tour. En smula dyrare och budgetspräckare, även för mig, men gissa ifall det var den resan man ser tillbaks på så här två veckor efter hemkomst. 5 dagar på båt ifall man väljer tur- och retur, kostade 3 000 000 med allt käk och dylikt. Kolla upp det åtminstone och överväg :)

2009-04-09 @ 12:27:39
Postat av: Bittan o Tommy

Glad Påsk!

Kul att se er två tillsammans,det får mej att tänka på båtresan mellan Tyskland och Skagen för en del år sen.Apropå Skagen så åker vi dit i morgon .

Nu säljer jag rökt fisk o räkor och Tommy är rörläggare.

2009-04-09 @ 13:42:11
URL: http://ninjastatus.blogg.se/
Postat av: Mr Arrak

Ett sant nöje att läsa era äventyr! Ovanligt bra reportage över lag må jag säga!

Tragiskt bara att ni glömde det Svenska välfärdsreceptet på kudden,

konstigt samtidigt (?!) utan varken öl eller arak. Ser fram emot text å bilder

från rock & drakjakten innan ni rullar hem igen! Lycka till! å, hm, Happy Far East(er) helt enkelt.

/T

Postat av: Nils

Sjukt att det ar Pask! Det hade jag inte den blekaste om. Glad Pask tillbaka!



Vi kollade lite pa Perama, men det ar som sagt en budgersprackare. Jag lyckades overtala Joel att hanga med med flyget. Mojligtvis en bat tillbaka, men nagra 3000 blir det nog svart att fa han punga ut hehe. Plus att det hade vart daliga BP-poang =)



Jol har inte gjort nagon Joel an, men det kommer sakert snart! Langtar tillbaka till sommarveckorna pa Svanen nar vi va 14! Va underbart!



Kul att du gillar Bloggen Mr Arrak! =) Jag och Joel lever det nyttiga livet utan en massa gift. Vi ar helt enkelt over det! Eller sa gar Joel pa penecilin.. Kan vara det ocksa!

Lovar halla er uppdaterade angande drakar!



Glad Pask!



2009-04-09 @ 16:03:32
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0