Louie..

Flyget till Kuala Lumpur gick smärtfritt och jag anlände i Chinatown som Joel hade tipsat om runt ett-tiden på dagen. Checkade in på ett hostel, slängde av mig väskan och gick på upptäcksfärd. Traskade en bra bit och kom tillslut fram till Petrona towers som sedan 9/11 är de högsta tvilligtornen i världen. Mustiga.


Efter att ha gått lös som en Japanes med kameran på byggnaderna så gick jag in i köpcentrumet som ligget i de nedre planen och hittade till slut en massagestol där jag slog mig ner och njöt av att inte ens behöva tvivla på att massören var en prostituerad som hade gubbäckel på händerna då hon knådade.

Plöttsligt så kommer det en herre och sätter sig i stolen brevid och börjar prata. Det visade sig att han hette Louie, kom från Borneo, hade bott i Kuala Lumpur i fem år, arbetade i en bokaffär och gillade att prata med utlänningar. Efter att ha disskuterat skildnaderna emellan Malaysia och Sverige och njutit ännu lite till av massagen tog han mig runt i stan och berättade om alla byggnaderna och visade mig vart jag kunde köpa nya hörlurar till iPoden. Jag bjöd han på en Coca-Cola och sen skiljdes vi åt.

En go gubbe helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Helena

Random möten är dom bästa! Jag och min kompis stötte på en malaysier på NZ, som envisades med att bjuda oss på svinlyxig fiskrestaurang. Jag tror han saknade sina egna döttrar rätt mycket, och ville skämma bort oss istället. Och varför låter den här historien så misstänkt skum bara för att vi var två tjejer som blev bjudna av en snorrik man..? Äh, vi var två utsvultna backpackers som fick äta oss mätta på mat för jag vet inte hur många dollar. End of story.

2009-04-21 @ 12:05:21
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Jocke

Hahaha, once in a lifetime!

Louie "den gamle räven" träffade jag och mina polare på på Borneo när vi var där 2002. Som du skrev, han dök bara upp och bara snacka lite. Visade sig att hans farbror hade en djungeltrekk firma (Uncle Tan) och självklart så hängde vi på honom ut i djungeln (till ett mycket rabatterat pris). Mer missanpassad människa i djungeln får man nog leta efter :) Loafers och en liten handväska ;) Började med att vi (han själv) körde sönder hans Volvo 240 han ägde när vi åkte ut till en fladdermus grotta. Trots att vägen var obefintlig, såg mest ut som en crossbana, så höll han jämna 90 och varje gupp i vägen kändes i våra njurar och i bilens stötdämpare (stötdämparna var helt slut när vi var framme ;))

2009-05-04 @ 07:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0